top of page
  תשפ"ה  |   2025 - 2024 

כלים טכנו-פדגוגיים
להוראה וללמידה

בעמוד זה קיימים מגוון כלים להוראה ולמידה. 
ניתן לחפש את הכלי בעזרת אחד המסננים הבאים:

סינון לפי מטרת השימוש:                            סינון לפי סוג הכלי:

לא מצאת את הכלי שחיפשת? ניתן להתחיל חיפוש חדש.
מתלבט/ת באיזה כלי לבחור? ניתן להתייעץ איתנו VirtualTAU

רשימת סימון - צ'ק ליסט

מעקב לימודי לפי נושא, יחידה או רמה, עם אפשרות להוספת רשומה ידנית.

דוגמה לשימוש בקורס:

רשימות סימון לפי נושא, יחידת לימוד או קורס עוזרות לסטודנטים לעקוב אחר התקדמות הלמידה ולארגן משימות ביעילות.

Power-Point

יצירת מצגות עם טקסט, תמונות, קישורים, סרטונים ואנימציות.

דוגמה לשימוש בקורס:

יצירת מצגות לשיעור עם טקסט, תמונות, סרטונים וגרפים מעשירה את התוכן והופכת את השיעור לאינטראקטיבי ומעניין. (מיקרוסופט)

Co-Pilot

כלי בינה מלאכותית לשאלות ותשובות מהירות, שאלות המשך ויצירת תמונות מרעיונות.

דוגמה לשימוש בקורס:

חיפוש רעיונות, סיכום מאמרים ארוכים, הצעות לכתיבה בסגנונות שונים, יצירת תבניות למטלות, בחנים ומחוונים להערכה. (המדריך באתר מיקרוסופט)

פורום NG

שיח אישי בין המרצה לסטודנטים/יות: דיונים, שאלות ותשובות, שיתוף מידע.

דוגמה לשימוש בקורס:

פעילות הערכה עצמית, רפלקציה, דיווח אישי על התנסות או ניסוי, או כלי לתקשורת אישית עם הסטודנטים.

בוחן

מענה על שאלות הערכה: אמריקאיות, התאמה, נכון/לא נכון, פתוחות ועוד.

דוגמה לשימוש בקורס:

לבדיקת ידע, מבדק לסיום יחידה/קורס, בוחן לתרגול (הכנה למבחן – כולל משוב מיידי).

הערכת עמיתים

בדיקת עבודות עמיתים, מתן ציונים ומשוב לפי מחוון שנקבע מראש.

דוגמה לשימוש בקורס:

הסטודנטים מקבלים מחוון להערכה, סוקרים עבודות עמיתיהם ונותנים משוב מספרי או מילולי. ההגשה וההערכה יכולים להיות אנונימיים.

לוח פתקים בעמודות

הוספת טקסט, קישורים, תמונות וסרטונים, עם תגובות, דירוג ושינוי מיקום פתקים.

דוגמה לשימוש בקורס:

ארגון מידע, סיעור מוחות, בחינת עמדות, קבלת החלטות ופתרון בעיות על גבי לוח שיתופי.

Lists

יצירת, ניהול וארגון רשימות מידע בצורה שיתופית.

דוגמה לשימוש בקורס:

ניתן ליצור רשימת למידה, בסיס נתונים לתיעוד מחקר, אגרון מונחים, ורשימות לניהול משאבי הקורס. (המדריך באתר מיקרוסופט)

לוח פתקים בעמודות

כלי שיתופי להוספת טקסט, קישורים, תמונות וסרטונים עם תגובות ודירוג.

דוגמה לשימוש בקורס:

ארגון מידע, סיעור מוחות, בחינת עמדות, קבלת החלטות ופתרון בעיות על גבי לוח שיתופי.

פורום

פעילות לדיון, שאלות ותשובות, שיתוף חוויות למידה ותקשורת עם מרצה והסטודנטים/יות.

דוגמה לשימוש בקורס:

בפורום במודל ניתן לדון בנושאי הקורס, לשאול שאלות ולקבל תשובות, לשתף חוויות מחקר. ניתן להגדיר פורום נפרד לקבוצה.

D-Bate

דיון בעד/נגד המאפשר לסטודנטים/יות לדון על נושא בחלוקה לקבוצות.

דוגמה לשימוש בקורס:

דיון בעד ונגד נושא מרכזי, הצגת טיעונים ושיפור מיומנויות חשיבה ביקורתית.

Mentimeter

סקרים,שאלונים ומצגת אינטראקטיבית (מאושר לשימוש באוניברסיטה)

דוגמה לשימוש בקורס:

שימוש בסקרים פתוחים/סגורים, הצגת התוכן בגרף עמודות, עוגה או בענן מילים, ושילוב Mentimeter בחלקים שונים של הלמידה בשיעור.

ספר

ספר אינפורמטיבי באתר הקורס עם טקסט, תמונות, אודיו, וידאו וקישורים.

דוגמה לשימוש בקורס:

הנגשת נושא למידה באתר הקורס באמצעות ספר הוראה אינטראקטיבי, הכולל קישורים לפעילויות אינטראקטיביות לתמיכה בתהליך הלמידה.

Annoto

כתיבת הערות אישיות ושיח שיתופי בזמן צפייה בסרטון עם תגובות ושאלות.

דוגמה לשימוש בקורס:

דיון שיתופי במקביל לצפייה בסרטון, שיתוף שאלות, תגובות והערות על סוגיות מהוידאו, למידה אינטראקטיבית עם שאלות על הסרטון.

פסקה מעוצבת

כלי תוכן ליצירת כותרות משניות, הנחיות, הסברים וקישורים למדיה בקורס.

דוגמה לשימוש בקורס:

תצוגת מידע וארגון אתר הקורס עם כותרות, יחידות מידע, סרטונים, קישורים והנחיות במסך הראשי, נגיש לסטודנטים ולסגל ההוראה.

אגרון מונחים - מילון

יצירת מילון מונחים בקורס על ידי המשתתפים, כמטלה לציון.

דוגמה לשימוש בקורס:

פעילות ליצירת מערכת מושגים מאפשרת דיון קבוצתי על המונחים שנוספו לאגרון ולהוסיף הסברים להבנה רחבה יותר.

מצגת אינטראקטיבית H5P

מצגת עם תוכן אינטראקטיבי ודינמי כמו מולטימדיה ושאלות אמריקאיות.

דוגמה לשימוש בקורס:

יצירת מצגות בעלות מולטימדיה עשירה (תמונות, אודיו, סרטונים) ותוכן אינטראקטיבי כדי להגדיל את המעורבות ולשפר את חוויית הלמידה.

מטלה עם מחוון

הגשת קבצים באתר הקורס, קבלת ציון ומשוב אישי מהמרצה לפי מחוון.

דוגמה לשימוש בקורס:

תיבת הגשה של קבצים מסוגים שונים לשם קבלת משוב או ציון. ניתן להפעיל מחוון הכולל קריטריונים להערכה עבור המרצה הבודק.

בסיס נתונים

בניית והצגת מאגר נתונים משותף למרצה ולסטודנטים.

דוגמה לשימוש בקורס:

מאגר נתונים משותף מאפשר צפייה בנתונים, הוספת נתונים אישיים, כתיבת תגובות והוספת כותרת, תוכן, תמונה וקובץ.

לוח פתקים בעמודות

הוספת טקסט, קישורים, תמונות וסרטונים, עם תגובות, דירוג ושינוי מיקום פתקים.

דוגמה לשימוש בקורס:

ארגון מידע, סיעור מוחות, בחינת עמדות, קבלת החלטות ופתרון בעיות על גבי לוח שיתופי.

פורום NG

שיח אישי בין המרצה לסטודנטים/יות: דיונים, שאלות ותשובות, שיתוף מידע.

דוגמה לשימוש בקורס:

פעילות הערכה עצמית, רפלקציה, דיווח אישי על התנסות או ניסוי, או כלי לתקשורת אישית עם הסטודנטים.

פורום

דיון, שאלות ותשובות, שיתוף חוויות למידה ותקשורת עם מרצה והסטודנטים/יות.

דוגמה לשימוש בקורס:

בפורום במודל ניתן לדון בנושאי הקורס, לשאול שאלות ולקבל תשובות, לשתף חוויות מחקר. ניתן להגדיר פורום נפרד לקבוצה.

Whiteboard

לוח עבודה שיתופי לשרטוט וכתיבה בזמן שיחה אונליין ב- Teams.

דוגמה לשימוש בקורס:

סיעור מוחות, תרשימי זרימה, ארגון מידע באופן שיתופי. זמין לסטודנטים/יות במהלך פגישה אונליין. (המדריך באתר מיקרוסופט)

בסיס נתונים

פעילות שיתופית לבניית והצגת מאגר נתונים משותף למרצה ולסטודנטים/יות.

דוגמה לשימוש בקורס:

מאגר נתונים משותף מאפשר צפייה בנתונים, הוספת נתונים אישיים, כתיבת תגובות והוספת כותרת, תוכן, תמונה וקובץ.

רב שיח (צ'אט)

דיון סינכרוני (בזמן-אמת).

דוגמה לשימוש בקורס:

דיונים קבוצתיים ושיתוף ברעיונות בזמן אמת, שאלות ותשובות במהלך השיעור, סיעור מוחות ובחינת עמדות הסטודנטים.

פורום

פורום לדיון, שאלות ותשובות, שיתוף בחוויות הלמידה ולתקשר עם מרצים והסטודנטים/יות.

דוגמה לשימוש בקורס:

סטודנטים/יות יכולים/ות לדון בנושאים, לשאול שאלות, לשתף חוויות ולהעלות מחקרים לדיון בפורום במודל. מתאים גם לפרויקטים קבוצתיים.

Poll's Zoom

כלי לשילוב סקר או בוחן במהלך מפגש ב- ZOOM.

דוגמה לשימוש בקורס:

שילוב סקר בהתחלת דיון ושאלון ידע לבדיקת מעורבות הסטודנטים/יות במהלך מפגש אונליין ב-Zoom, להגברת השתתפות והבנה.

כרטיסי שיח H5P

כרטיסים אינטראקטיביים עם מידע משני צידי הקלף לתרגול ושינון.

דוגמה לשימוש בקורס:

יצירת קלפים/כרטיסי שיח אינטראקטיביים, המציגים מידע משני צידיהם, לשימוש בשיחה ולמידה, עם אפשרות להוספת תמונות וקבצי שמע.

Mentimeter

סקרים,שאלונים ומצגת אינטראקטיבית (מאושר לשימוש באוניברסיטה)

דוגמה לשימוש בקורס:

שימוש בסקרים פתוחים/סגורים, הצגת התוכן בגרף עמודות, עוגה או בענן מילים, ושילוב Mentimeter בלמידה בשיעור.

מצגת אינטראקטיבית H5P

מצגת אינטראקטיבית המשלבת מולטימדיה, שאלות, והנחיות לשיפור חוויית הלמידה.

דוגמה לשימוש בקורס:

שימוש במצגות מולטימדיה עשירות (תמונות, אודיו, סרטונים) ותוכן אינטראקטיבי להגברת מעורבות הלומד בקורס עבור מרצים/ות.

Sway

עיצוב והצגת מצגות, ניוזלטרים ובלוגים עם טקסט, תמונות, קישורים וסרטונים.

דוגמה לשימוש בקורס:

הצגת עבודות, יצירת אתר עם פעילויות השיעור, והצגת דו"חות מחקר. הכלי עוזר למרצים להציג חומרי לימוד. (המדריך באתר מיקרוסופט)

סגנונות תצוגת מדיה

תצוגת מדיה בעמוד הבית עם קרוסלה, גלריית תמונות וטקסט חבוי גלוי.

דוגמה לשימוש בקורס:

הצגת תוכן חבוי-גלוי עם מושגים וקישורים, קרוסלת תמונות של הוגי דעות ומודלים שמובילים למאמרים, ותצוגת תמונות עם הסברים מפורטים.

בוחן

מענה על שאלות הערכה: אמריקאיות, התאמה, נכון/לא נכון, פתוחות ועוד.

דוגמה לשימוש בקורס:

בוחן במודל מאפשר יצירת שאלות שונות עם משוב מיידי, זמני הגשה, מספר ניסיונות ובנק שאלות מותאם.

מטלה עם מחוון

הגשת קבצים באתר הקורס, קבלת ציון ומשוב אישי מהמרצה לפי מחוון.

דוגמה לשימוש בקורס:

תיבת הגשה של קבצים מסוגים שונים לשם קבלת משוב או ציון. ניתן להפעיל מחוון הכולל קריטריונים להערכה עבור המרצה הבודק.

פורום

דיון, שאלות ותשובות, שיתוף חוויות למידה ותקשורת עם מרצים ומשתתפים.

דוגמה לשימוש בקורס:

בפורום במודל ניתן לדון בנושאי הקורס, לשאול שאלות ולקבל תשובות, לשתף חוויות מחקר. ניתן להגדיר פורום נפרד לקבוצה.

Visio - En

יצירת דיאגרמות כמו מפת חשיבה ותרשימי זרימה, זמין באנגלית בלבד.

דוגמה לשימוש בקורס:

הצגת תהליכים וזרימות פרוצדורליות, יצירת מפות נתונים, תכניות פרויקט ותוכניות מחקריות ועוד'. (המדריך באתר מיקרוסופט)

הערכת עמיתים

בדיקת עבודות עמיתים, מתן ציונים ומשוב לפי מחוון שנקבע מראש.

דוגמה לשימוש בקורס:

הסטודנטים מקבלים מחוון להערכה, סוקרים עבודות עמיתיהם ונותנים משוב מספרי או מילולי. ההגשה וההערכה יכולים להיות אנונימיים.

ענן מלים

כלי שיתופי לאיסוף מילים יחד עם משתתפי הקורס בתהליך של סיעור מוחות.

דוגמה לשימוש בקורס:

ניתן לבדוק ידע קודם של הסטודנטים כהטרמה לנושא חדש, לכתוב מילים מרכזיות מקריאת מאמר, אסוציאציות לדיון, ומילת סיכום בסיום נושא.

פורום NG

פעילות לשיח אישי בין המרצה לסטודנטים/יות לדיונים ושיתוף מידע.

דוגמה לשימוש בקורס:

פעילות הערכה עצמית, רפלקציה, דיווח אישי על התנסות או ניסוי, או כלי לתקשורת אישית עם הסטודנטים.

Teams

סביבה לניהול פרויקט למידה או סביבת למידה שיתופית לשיתוף פעולה ותקשורת.

דוגמה לשימוש בקורס:

סביבה לניהול כלי למידה שיתופיים, לניהול סביבות למידה ועבודה בקבוצות. נמליץ לפנות אלינו לייעוץ על הכלי. (המדריך באתר מיקרוסופט)

Forms

יצירה ושיתוף סקרים, שאלונים ובחנים.

דוגמה לשימוש בקורס:

איסוף משובים, ביצוע הערכות ובדיקת ידע באמצעות חידונים עם שאלות בחירה, סולמות דירוג והגיון מסועף במצגת PowerPoint וב-Moodle.

שאלון

פעילות ליצירת סקרים ושאלונים באתר הקורס לבחינת עמדות הסטודנטים/יות.

דוגמה לשימוש בקורס:

יצירת סקר לבחינת עמדות הסטודנטים/יות סביב סוגיה מסוימת, להגברת מעורבות והבנת עמדותיהם במהלך השיעור.

סיור אינטראקטיבי H5P

360 מאפשר יצירת סיורים וירטואליים אינטראקטיביים עם נקודות עניין ומידע נוסף.

דוגמה לשימוש בקורס:

הוספת שאלות, טקסטים ואינטראקציות לסיור ב-360 מעלות, מאפשרת לסטודנטים/יות להיחשף לנושאים ונקודות ציון בדרך פעילה ואינטראקטיבית.

סרטון אינטראקטיבי H5P

סרטון אינטראקטיבי עם שאלות מסוגים שונים לשיפור מעורבות ולמידת עצמית.

דוגמה לשימוש בקורס:

העלאת הקלטה מהקורס או ממקור אחר והטמעת שאלות לבדיקת הבנה בסרטון אינטראקטיבי, להגברת מעורבות הסטודנטים/ות.

bottom of page