
תלמידים בוחרים קבוצה
פעילות זו מאפשרת לסטודנטים להתחלק לקבוצות ב- Moodle. קבוצות שהסטודנטים בוחרים מוגדרות ישירות באתר הקורס, וכך ניתן להגדיר מטלות ופעילויות לפי קבוצות, כגון: הגשת מטלות בקבוצה; פתיחת פעילות עבור קבוצה ספציפית (כמו לדוגמה פורום ייעודי לקבוצה, בוחן חוזר וכד'). בפעילות זו קיימת אפשרות להגדיר מראש את שמות הקבוצות ולהגביל כמה סטודנטים יכולים להירשם לכל קבוצה, או לאפשר לסטודנטים לפתוח את הקבוצות ולהירשם באופן עצמאי.
מה במדריך?
איך בונים משאב תלמידים בוחרים קבוצה?
1. היכנסו לאתר הקורס.
2. לחצו על "הפעלת עריכה" הממוקם בחלק השמאלי העליון של המסך, על מנת לערוך את אתר הקורס.

3. לחצו על "הוספת משאב או פעילות"

4. לחצו על הלשונית "פעילויות"
בחרו את הפעילות "תלמידים בוחרים קבוצה"

5. הקלידו שם כולל לקבוצות, למשל "קבוצות למטלה 1", בשדה "שם הקבוצה".

6. ניתן לכתוב בשדה "תיאור" הסבר/תיאור לחלוקה לקבוצות.

7. בקטגוריה "הגדרות שונות" בחרו האם לאפשר למשתתפים לשנות את בחירתם בשדה "ניתן לעדכן את הבחירה".

8. בחרו האם להציג עמודה בה תופיע רשימת הסטודנטים שטרם בחרו קבוצה בסעיף "תצוגת עמודת המשתמשים "ללא קבוצה" ".

9. סמנו "כן" כדי לאפשר לסטודנטים לפתוח קבוצה חדשה באופן עצמאי. סמנו "לא" במקרה שבו תעדיפו שהסטודנטים רק ישייכו את עצמם לקבוצות שהגדרתם.

הגבלת מספר המשתתפים בכל קבוצה
1. בקטגוריה "הגדרות שונות" בחרו את האפשרות "פעיל", במקרה שבו תרצו להגביל את מספר הסטודנטים בכל קבוצה.

2. הקלידו את מספר החברים בקבוצה בשדה "הגבלות כלליות"

3. לחצו על "החל על כל הקבוצות"

חלוקה לקבוצות על פי בחירת המרצה
1. לחצו על הסעיף "קבוצות" כדי לתת שמות לקבוצות במקרה שבו סימנתם "לא" בשדה "אפשר לסטודנטים ליצור קבוצות בעצמם".

2. הקלידו בשדות "Group" את שמות הקבוצות, למשל "קבוצה 1", "קבוצה 2"...

3. לחצו על הכפתור "add 3 groups" כדי להוסיף קבוצות נוספות

אם מוסיפים קבוצות מעבר לחמש שהן ברירת המחדל הראשונית, יש לעדכן את הגדרת מס' התלמידים המקסימלי בכל קבוצה ולבחור שוב להחיל זאת על כל הקבוצות
חלוקת לקבוצות על פי בחירת הסטודנטים
אם סומן "כן" בסעיף "אפשר לסטודנטים ליצור קבוצות בעצמם", ניתן לדלג על השדה "קבוצות" ולהמשיך להגדרות אחרות.
הגבלת זמן
1. לחצו על הסעיף "הגבלת בחירה לתקופת הזמן הבאה"

2. סמנו בשדה "הגבלת בחירה לתקופת הזמן הבאה", כדי להגדיר טווח זמן לבחירת הקבוצות.


3.הגדירו את טווח הזמנים בשדות "פתוח" ו-"עד".

שמירה והפיכת המשאב לזמין עבור הסטודנטים
לחצו על הכפתור "שמירת שינויים וחזרה לקורס" לאחר שנבחר "כן" בשדה "אפשר לסטודנטים ליצור קבוצה בעצמם".

לאחר שהסטודנטים בחרו קבוצות, תופיע החלוקה לקבוצות וניתן יהיה לייצא את רשימת הקבוצות לקובץ Excel.
1.היכנסו לרכיב "תלמידים בוחרים קבוצה" שנמצא בעמוד הראשי של אתר הקורס.

2. תופיע רשימת הסטודנטים לפי קבוצות

3. לחצו על "תצוגת X בחירות" הנמצא בצד שמאל, על מנת לייצא את רשימת הקבוצות ל-Excel.

4. לחצו על "שמירה כקובץ Excel"
