top of page

מאגר כלים טכנו-פדגוגיים

כלים דיגיטליים לפעילויות למידה מגוונות

רשימת הכלים כוללת מגוון רעיונות לפעילויות הוראה ולמידה דיגיטלית.
ניתן לסנן לפי קטגוריה אחת או יותר ולעבור למדריך הרצוי. 

Include all by תגים - מטרה וסוג המשאב/הפעילות

Microsoft Planner

כלי לניהול משימות שיתופי עם לוחות, תגיות ומעקב אחר התקדמות.

הצעה לשימוש בקורס:

מעקב אחרי משימות פרויקט קבוצתי, כולל חלוקה, תאריכים ושיתוף עם משתתפים חיצוניים.

עריכת וידאו Clipchamp

עורך וידאו מקוון. מאפשר חיתוך, שילוב טקסט, מוזיקה, תמונות, מעברים ואפקטים באופן פשוט.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה יוצר/ת סרטון פתיחה, הסבר או הנחיה מצולמת עם טקסט, תמונות או מוזיקת רקע.

שרת הוידאו Panopto

פרסום הקלטת שיעורים, הרצאות או סרטוני הסבר לאחר עריכה, לצפייה חוזרת באתר הקורס.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מקליט/ה בזום או מעלה סרטון, מפרסמ/ת לצפייה; ניתן לשלב דיון ושאלות על גבי הסרטון (אופציונלי).

הודעות המרצה

פרסום הודעות לסטודנטים בקורס, דרך רכיב המופיע ביחידת המבוא של אתר הקורס, ההודעות נשלחות גם במייל.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה שולח/ת הנחיות, תזכורות או עדכונים לקבוצה מסוימת או לכלל הסטודנטים/יות בקורס.

תלמידים בוחרים קבוצה

אפשרות לסטודנטים/יות לבחור לאיזו קבוצה להשתייך. הקבוצות הזמינות הוגדרו מראש על ידי המרצה.

הצעה לשימוש בקורס:

סטודנטים/יות בוחרים/ות קבוצה; המרצה מקשר/ת את הקבוצות להגשת מטלה או פעילות קבוצתית אחרת בקורס.

רב-שיח (צ'אט)

שיח מקוון בזמן אמת ב- Moodle בין המרצה לסטודנטים/יות. נשמר אוטומטית לתיעוד והמשך למידה.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה פותח/ת צ'אט לפעילות מקוונת; הסטודנטים/יות משתתפים/ות בדיון מיידי ומתועד.

לוח משימות
(קנבן)

ניהול למידה בפרויקט קבוצתי או אישי על-ידי שיוך משימות. המשתתפים יכולים לנהל בעצמם את שלבי הפרויקט.

הצעה לשימוש בקורס:

סטודנטים/יות מנהלים/ות את לוח הקנבן על ידי העברת המשימות בין השלבים; המרצה עוקב/ת ומגיב/ה על פי צורך.

קישור לאתר אינטרנט

קישור ישיר לדף חיצוני, לסרטון, למשאב או לפעילות בתוך עמוד הקורס הראשי.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מוסיפ/ה קישור לקריאה, לסרטון או לפעילות; הסטודנטים/יות ניגשים/ות לתוכן באמצעות הקישור ישירות מתוך אתר הקורס.

דפי תוכן בחוצצים

אוסף של דפי תוכן המאוגדים במקום אחד ומוצגים בחוצצים (לשוניות החוצצים כוללות כותרות).

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מציג/ה מספר תכנים בלשוניות שונות; הסטודנטים/יות בוחרים/ות לעיין לפי סדר או לפי צורך.

Power-Point

יצירת מצגות עשירות עם טקסט, תמונות, סרטונים, קישורים ואנימציות להצגת תכנים בצורה חזותית.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה יוצר/ת מצגות לשיעור עם טקסט, תמונות, סרטונים, קישורים וגרפים להעשרת התוכן והפיכת השיעור לאינטראקטיבי ומעניין. (מיקרוסופט)

Co-Pilot

כלי בינה מלאכותית לשאלות, סיכומים, יצירת רעיונות ותמונות.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה נעזר בכלי ליצירת מטלה או הנחיה. ניתן להשתמש בכלי זה להפקת רעיונות או תבניות.

בסיס נתונים

יצירת בסיס נתונים שיתופי עם שדות מותאמים: טקסט, קבצים, תאריכים, קישורים ועוד. התכנים זמינים לצפייה לכלל הסטודנטים.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מבקש/ת מהסטודנטים/יות להזין נתונים שיתופיים כחלק ממחקר, פרויקט או משימת תיעוד.

לוח פתקים בעמודות

הוספת פתקים בעמודות לפי נושאים. מאפשר מיון רעיונות, רפלקציה אישית או בניית תוכן שיתופי.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה יוצר/ת לוח אישי לרפלקציה (נגיש רק לו ולסטודנט) או קבוצתי לסיעור מוחות ודיון פתוח בכיתה.

רשימת נתונים Lists

יצירת, ניהול וארגון רשימות מידע בצורה שיתופית.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מבקש/ת מהסטודנטים/ות לבנות יחד רשימת מונחים או מאגר מידע. ניתן גם לאסוף נתוני מחקר.

מרחב שיתופי Teams

סביבת עבודה שיתופית לניהול פרויקטים ועבודת צוות של סטודנטים.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה יוצר/ת סביבה לפרויקט קבוצתי. הסטודנטים/יות משתפים/ות קבצים, מנהלים משימות ונתונים בלוח תכנון ורשימת נתונים.

שאלון

פעילות ליצירת סקרים ושאלונים באתר הקורס לאיסוף תשובות ועמדות סטודנטים/יות. שאלון יכול להיות אנונימי או מזוהה.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה יוצר/ת סקר עמדות; סטודנטים/ות משתתפים/ות בדיון, סיכום נושא או רפלקציה אישית.

פסקה מעוצבת

תצוגת תוכן במסך הראשי: כותרות, הסברים, סרטונים וקישורים לניהול וארגון אתר הקורס.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מוסיפ/ה כותרת, הסבר או קישור ישיר למשימה.

כלי אופיס לעבודה שיתופית

יישומי אופיס כגון: Power Point, Word, Excel לעבודה שיתופית, עריכה קבוצתית וביצוע מטלות אונליין.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה משתפ/ת מסמך קבוצתי; הסטודנטים/יות עורכים/ות יחד תוכן, מצגת או ניתוח נתונים.

הצגת תכנים Sway

יצירת עמוד תוכן כאתר עם טקסט, תמונות וקישורים; ניתן להטמיע בדף תוכן מעוצב ב- Moodle.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה יכול/ה ליצור אתר תוכן ללמידה מחוץ ל- Moodle; הסטודנטים/יות יכולים/ות להגיש מצגות באמצעות קישור לפתיחה מכל מכשיר.

בדיקת מקוריות במטלה

בדיקת רמת המקוריות של טקסטים המוגשים ברכיב המטלה.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מגדיר/ה מטלה עם בדיקת מקוריות; הדוח מציג את אחוז המקוריות ופירוט לגבי הסיבות לדירוג.

לוח הבקרה

לוח המציג למרצה נתוני למידה ומעורבות בקורס באמצעות גרפים וטבלאות.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה עוקב/ת אחר מעורבות סטודנטים/יות בפעילויות, מזהה קשיים, מנתח/ת את הנתונים ומבצע/ת התאמות בהוראה.

שאלת בחירה

שאלת רב ברירה לאיסוף עמדות על נושא מסוים או לצורך סקר אדמיניסטרטיבי.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מציג/ה אפשרויות למועד הגשה או מפגש; הסטודנטים/יות מצביעים/ות לפי בחירתם/ן.

נוכחות תלמידים

רישום נוכחות מרוכז לכל שיעורי הקורס; המרצה והסטודנט/ית עוקב/ת אחר ההשתתפות בשיעורים.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מגדיר/ה זמני נוכחות; סטודנטים/יות מסמנים/ות נוכחות ועוקבים/ות אחר סטטוס הנוכחות האישי.

יומן

יומן אישי של סטודנט/ית לכתיבת טקסט, אודיו, תמונה, קישור ועוד - גלוי רק למרצה.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מבקש/ת רפלקציה כתובה/מוקלטת ומגיב/ה אישית לכל סטודנט/ית.

קובץ

שילוב קבצים מסוגים שונים (PDF, מצגות, מסמכים) בעמוד הקורס, לצפייה או הורדה.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מעלה מצגת או קובץ לאתר הקורס; הסטודנטים/יות מורידים/ות או צופים/ות בעמוד הקורס.

דף תוכן מעוצב

עמוד להצגת תוכן מגוון, כגון: טקסט, תמונות, סרטונים וקישורים.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה יוצר/ת דף תוכן כמבוא ליחידה, כולל הסברים, המחשות וקישורים לפעילויות או מקורות מידע.

תוכן אינטראקטיבי (H5P)

יצירת תוכן אינטראקטיבי (סרטון, מצגת, סיור וירטואלי, כרטיסיות למידה) להגברת מעורבות והבנה.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה בונה מצגת או סיור עם שאלות והפניות; הסטודנטים/יות לומדים/ות באופן פעיל תוך כדי צפייה.

מטלה עם מחוון
(הגשה אישית/קבוצתית)

הגשת מטלה עם ציון. המטלה יכולה לכולל מחוון עם קריטריונים להערכה.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מגדיר/ה מחוון עם דרישות והנחיות; הסטודנטים/יות מקבלים/ות ציון ומשוב לפי הקריטריונים שהוגדרו.

פורום NG
אישי - מרצה וסטודנט

מרחב פרטי לרפלקציה ולשיח מתמשך בין מרצה לסטודנט/ית במהלך הלמידה בקורס.

הצעה לשימוש בקורס:

סטודנט/ית משתף/ת רפלקציה אישית; המרצה עונה, שואל/ת ומכוונ/ת להתפתחות בתהליך הלמידה.

פורום

פורום לדיון, שאלות ותשובות עם המרצה והסטודנטים/יות בקורס.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מעלה שאלה או נושא; סטודנטים/יות משתתפים/ות בדיון, מגיבים/ות ומשתפים/ות.

Microsoft Whiteboard

לוח שיתופי לסיעור מוחות, כתיבת תוכן וארגון מידע בזמן פגישה מקוונת.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה פותח/ת לוח שיתופי ב- Teams, והסטודנטים/יות מציעים/ות רעיונות ומארגנים/ות מושגים יחד.

שאלון Forms

שאלון להצבעה או מענה מהיר בשיעור; התלמידים/ות ניגשים/ות לשאלון דרך קישור או קוד QR, ללא הזדהות.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מציג/ה שאלה בכיתה; הסטודנטים/יות עונים/ות אנונימית, התשובות מוצגות מיידית על המסך לדיון כיתתי.

ספר

מקבץ עמודי תוכן המאפשר חלוקה לפרקים ותת-פרקים. ניתן לשלב: טקסט, תמונות, וידאו, אודיו, וקישורים.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה בונה ספר נושאי עם קישורים לפעילויות. התקדמות הלמידה מתבצעת לפי פרקי הספר.

ZOOM Whiteboard

לוח שיתופי לסיעור מוחות, כתיבת תוכן וארגון מידע בזמן פגישה מקוונת.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה פותח/ת לוח שיתופי ב- Zoom, והסטודנטים/יות מציעים/ות רעיונות ומארגנים/ות מושגים יחד.

הצגת וידאו Stream

פלטפורמת וידאו להצגה ושיתוף סרטונים גם מחוץ לאתר הקורס. ניתן לשלב על גבי הסרטון שאלון Forms.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה יוצר/ת סרטון תרגול לקראת מבחן ומשלב/ת שאלון להעמקת ההבנה.

עיצוב תצורת הקורס
(מבנה ופורמט)

הגדרת מבנה חזותי לקורס, המארגן תכנים ומשימות לפי נושאים, שבועות או סוג הפעילות.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מעצב/ת אתר לפי צרכי ניהול הלמידה בקורס; סטודנטים/יות מנווטים/ות בקלות בהתאם לאופן הלמידה בקורס.

ZOOM

שיעור מקוון בלמידה מרחוק כולל שיתוף מסך, הקלטה ופרסום דרך שרת הוידאו Panopto.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מעביר/ה שיעור אונליין, תוך שיתוף מסך עם לוח שיתופי, עריכת סקרים, הקלטה ופרסום השיעור להמשך למידה.

שאלון בכיתה (עם מקרן)

שאלון להצבעה או מענה מהיר בשיעור; התלמידים/ות ניגשים/ות לשאלון דרך קישור או קוד QR, ללא הזדהות.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מציג/ה שאלה בכיתה; הסטודנטים/יות עונים/ות אנונימית, התשובות מוצגות מיידית על המסך לדיון כיתתי.

מפת למידה

ייצוג חזותי של תהליך הלמידה בקורס או ביחידה. המפה מאפשרת לסטודנט/ית להיכנס למשימות דרך המפה.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מציג/ה מפה המקושרת לתחנות בתהליך הלמידה; לצורך מעקב עצמי אחר דרישות הלמידה בקורס.

תצוגת תיקיית קבצים

תיקיית קבצים מאגדת בתוכה סוגי קבצים שונים במקום אחד באתר הקורס. אפשרות העלאת קבצים זמינה למרצה ולסטודנטים/יות.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה משתפ/ת חומרי עזר; הסטודנטים/יות מעלים/ות קבצים כחלק מהגשה או שיתוף.

וידאו פלייליסט

עמודי תוכן הכוללים סרטונים ואודיו, מאורגנים באמצעות תוכן עניינים כיחידת למידה אחת. למידע נוסף ניתן לפנות אלינו.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מארגן את הסרטונים בעמודים שונים, מוסיפ/ה טקסטים וקישורים ומאגד אותם יחד; הסטודנטים/יות לומדים/ות ברצף מובנה.

אגרון מונחים
(מילון)

יצירת מילון מונחים שיתופי להבנת מושגים, ובניית הידע המשותף בקורס. ניתן לצרף תמונות, קישורים ועוד'.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מבקש/ת מהסטודנטים/יות ליצור מילון מושגים שיתופי בליווי הסברים ודוגמאות.

סגנונות תצוגת מדיה

הצגת תוכן חזותי בעמוד הקורס. ניתן להציג בצורת קרוסלה, גלריה, טקסט חבוי-גלוי, התוכן כולל קישורים למידע נוסף.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מציג/ה מודלים או מושגים בתמונות אינטראקטיביות כקטלוג מידע.

בוחן

בוחן עם שאלות סגורות ופתוחות, כולל אפשרות למשוב מיידי, תזמון וניהול ניסיונות המענה.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה יוצר/ת בחני תרגול עם משוב מיידי או בחנים לסיכום הקורס והערכה.

מפת חשיבה Visio

יצירת תרשימי זרימה, מיפוי נתונים ותכניות פרויקט – נגיש רק באנגלית.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מבקש/ת מהסטודנטים/יות לבנות תרשים או תהליך שיתופי לפרויקט, מחקר או תכנון למידה.

הערכת עמיתים

הערכת עמיתים לפי מחוון קבוע מראש, עם אפשרות למשוב וציונים אנונימיים.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מגדיר/ה פעילות; כל סטודנט/ית בודק/ת שלוש עבודות עמיתים, מתרגל/ת הערכה, נחשף/ת לפרספקטיבות שונות ולומד/ת להיכנס לנעלי המרצה.

ענן מילים

איסוף מילים שיתופי בזמן אמת לצורך סיעור מוחות, הטרמה, סיכום או דיון.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה בודק/ת ידע קודם; הסטודנטים/יות מוסיפים/ות מילות מפתח בעקבות קריאה, דיון או לסיכום נושא.

שאלון Polls

שילוב שאלון קצר במהלך שיעור אונליין ב‑Zoom להגברת מעורבות והבנה. השאלון יכול להיות אנונימי או מזוהה.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה פותח/ת סקר או שאלון; הסטודנטים/יות משתתפים/ות בזמן אמת לבדיקת ידע או לקידום דיון.

Annoto

סרטון עם פעילות אישית/שיתופית על גבי הסרטון: דיון, תגובות, שאלות והערות לנקודות ספציפיות במהלך הצפייה.

הצעה לשימוש בקורס:

המרצה מפרסמ/ת סרטון עם משימות; סטודנטים/ות מגיבים/ות בנקודות למידה משמעותיות.

bottom of page