top of page

תוצאות חיפוש

נמצאו 85 תוצאות עבור ""

  • הנחיות ל-TomaGrade | virtualtau

    הנחיות ל-TomaGrade לפני הבדיקה רגע לפני שמתחילים סוגי הבחינות הנחיות שיוך מטלה במודל בדיקת המחברות שיתוף מחברות עם בודקים נוספים יצירת מערך ציונים בדיקת מחברות רוחבית על פי שאלה סרגל עריכת התוכן הוספת ציון הוספת הערות ונוסחאות בנק הערות איפוס מחברות הבדיקה סיום בדיקה פרסום ציונים פעולות נוספות עדכון פקטור ייצוא דוח ציונים לקובץ אקסל

  • עורך התוכן במודל | virtualtau

    עורך התוכן עורך התוכן עורך תוכן מאפשר להוסיף טקסט ומדיה. כלי זה קיים ברוב הרכיבים והפעולות במודל, כגון: ​פורום, תיאור והנחיות ברכיבים, יצירת שאלות, דף תוכן מעוצב​, יומן​. באמצעות עורך התוכן ניתן: להוסיף כותרת משנית לנושא להוסיף קישורים לאתר חיצוני ולקובץ להוסיף תמונות ואנימציות להטמיע קובץ וורד (word) שלם כטקסט להטמיע סרטונים והקלטות (כולל סרטון H5P) מה במדריך? איך מוסיפים קישור לאתר אינטרנט? איך מוסיפים קישור לקובץ? עורך התוכן קישור אתר אינטרנט קישור לקובץ הטמעת Word הוספת תמונה איך מטמיעים קובץ Word? איך להוסיף תמונה באמצעות עורך התוכן? לחצו על אחת הקטגוריות כדי ללמוד על כלי העריכה שימוש כללי הוספת מדיה עריכת טקסט חדש במודל תשפ"ד! כפתור שליטה מדויקת בכיוון שפה: מאפשר לשנות את כיוון התווים משפות שונות בתוך הטקסט קישור אתר אינטרנט איך מוסיפים קישור לאתר אינטרנט? 1. הזינו את הטקסט או הדביקו תמונה בשדה העריכה של עורך התוכן 2. סמנו את הטקסט או התמונה שיהוו קישור 3. לחצו על ה"קישור " 4. בחלונית שתיפתח הזינו או הדביקו כתובת קישור לאתר הרלוונטי 5. לסיום לחצו על "יצירת קישור " ​ דוגמה ליצירת קישור בטקסט: דוגמה ליצירת קישור בתמונה: קישור לקובץ איך מוסיפים קישור לקובץ? 1. הזינו את הטקסט או הדביקו תמונה בשדה העריכה של עורך התוכן 2. סמנו את הטקסט או התמונה שיהוו קישור 3. לחצו על ה"קישור " 4. בחלונית שתיפתח לחצו על "עיון במאגרים... " 5. ב"choose file " חפשו את הקובץ הרצוי במחשב ובחרו אותו 6. לסיום לחצו על "העלאת קובץ זה " ​ הטמעת Word איך מטמיעים קובץ Word? 1. לחצו על כפתור Word 2. ב"choose file " חפשו את הקובץ הרצוי במחשב ובחרו אותו 3. לסיום, לחצו על "העלאת קובץ זה " הוספת תמונה איך להוסיף תמונה באמצעות עורך התוכן? קיימות 2 אפשרויות להוספת תמונה בעורך התוכן: ​ דרך א - 1. לחצו על אייקון הוספת התמונה 2. בחרו בתמונה הרצויה באמצעות לחיצה על "עיון במאגרים ", ואחר כך Browse לחיפוש במחשבכם. 3. לסיום לחצו על "העלאת קובץ זה ". דרך ב - 1. בשדה "תוכן הדף " לחצו על אייקון הוספת התמונה 2. בחלון שנפתח, בשורה העליונה הזינו קישור לתמונה שבחרתם מהאינטרנט. 3. בתיבה שמתחת הוסיפו תיאור לתמונה ולסיום לחצו על "שמירת תמונה ". חיפשת פעולה ספציפית שבה משתמשים בעורך התוכן? יש לנו עוד מדריכים! כיצד מוסיפים כותרת משנית? כיצד להוסיף קישור לסרטון מאתר YouTube ? איך להטמיע רכיבים באמצעות HTML (לדוגמה Padlet או Google Slides)? איך מטמיעים סרט משרת הווידאו באתר הקורס ב-Moodle?

  • כלים ללמידה בשידור חי (zoom) | virtualtau

    הנחיות וכלים ללמידה בשידור חי טיפים להוראה סינכרונית Zoom-קבלת חשבון קבלת חשבון Zoom אוניברסיטאי סוג רישיון ה-Zoom עדכון גרסת Zoom Zoom-טרום מפגש קביעת מפגש ב-Zoom שליחת קישור כניסה למפגש לסטודנטים המלצות להכנה מראש לשיעור ב-Zoom Zoom-הקלטות הקלטת מפגש ב-ZOOM הקלטות ZOOM - היכן נשמרות? הורדת הקלטה מאתר ZOOM למחשב הקלטת מפגש ללא תמונות המשתתפים (הגדרת spotlight for everyone) Zoom-ניהול המפגש ניהול המפגש (כניסה למפגש, תפעול המפגש) רקע וירטואלי הצגת הווידאו על גבי מצגת ה-PowerPoint (שיתוף מצגות PowerPoint כרקע וירטואלי) שיתוף סרטון וידאו מהמחשב שיפור איכות ווידאו במהלך המפגש כיבוי צליל כניסה של משתתפים הנכנסים לפגישה סינון רעשי רקע במהלך מפגש כיבוי המיקרופונים של כלל המשתתפים במהלך מפגש ב-Zoom סינון רעשי רקע ביטול האפשרות לצייר על המסך (Annotation) בזמן שיתוף מסך או בכל מפגש הורדת רשימת המשתתפים - דוח נוכחות ב-Zoom חידושים בזום: New Zoom Whiteboards חלוקה לחדרים (קבוצות) והתנהלות בחדרים הכנה והפעלה של סקר ב-Zoom Teams מדריך למשתמש המתחיל ב-Teams יצירת משתמש ב-Teams (הרשאת אורחים) הורדת Teams למחשב התחברות ל-Teams

  • קבלת חשבון Zoom אוניברסיטאי והכנות למפגש עם סטודנטים | virtualtau

    קבלת חשבון Zoom אוניברסיטאי והכנות למפגש מה במדריך? קבלת רישיון Zoom אוניברסיטאי סוג רישיון ה-Zoom קביעת מפגש/ים ב-Zoom ושליחת הקישור לסטודנטים כיצד לשלוח לסטודנטים את הקישור למפגש? המלצות להכנה לקראת השיעור קבלת רישיון Zoom אוניברסיטאי סוג רישיון הזום קביעת מפגש/ים ב-Zoom ושליחת הקישור לסטודנטים כיצד לשלוח לסטודנטים את הקישור למפגש? המלצות להכנה לקראת השיעור קבלת חשבון Zoom אוניברסיטאי קבלת רישיון Zoom אוניברסיטאי כדי לקבוע מפגשי Zoom דרך ה-Moodle ללא הגבלת זמן, יש לקבל רישיון Zoom אוניברסיטאי. רישיון ה-Zoom נוצר באתר הקורס עבור משתמשים שכתובת המייל שלהם היא XXX@tauex.tau.ac.il . כיצד מקבלים רישיון Zoom אוניברסיטאי? 1. היכנסו לרכיב ה-Zoom , המופיע באתר הקורס, מתחת ל"הודעות המרצה" (אם לא מופיע, ניתן להוסיף דרך "הוספת משאב או פעילות "). מופיעה הודעת שגיאה (Warning)? ​ מלאו את הטופס המופיע בקישור כאן ​ מופיעה הודעה בצבע ירוק? ​ ​ לאחר הכניסה הראשונה ל-Zoom, תקבלו מייל לכתובת הדוא"ל בחשבון המשתמש של ה-Moodle (הכתובת המופיעה על המסך). 2. אם מופיע המסך עם הכפתור "Schedule a New Meeting ", המשיכו לשלב הבא- לחצו כאן להמשך . כיצד לבצע אקטיבציה לקבלת רישיון זום אוניברסיטאי? 1. לביצוע האקטיבציה, יש להיכנס לכתובת הדוא"ל האוניברסיטאית ולפתוח את המייל שהתקבל מחברת Zoom תחת הכותרת Zoom account invitation 2. לחצו על Activate Your Zoom Account 3. בחלון שנפתח, מלאו את פרטיכם (ניתן גם בשפה העברית), קבעו סיסמה חדשה (ללא קשר לסיסמה ב-Moodle) ולחצו על Continue . על הסיסמה להכיל את התווים הבאים: אות/יות גדולה/ות באנגלית (A|B|C) אות/יות קטנה/ות באנגלית (a|b|c) ספרה/ות (3|2|1) אין לכלול בסיסמה תווים זהים (aaaaaa) או רצף (123456) ​ ​ 4. בעמוד החדש תוכלו לעבור להגדרות ה-Zoom דרך כפתור Go to My Account settings או להוריד את תוכנת ה-Zoom למחשבכם בלחיצה על Download Zoom 5. ליצירת מפגש חדש, עברו ל שלב הבא סוג רישיון הזום סוג רישיון ה-ZOOM כדי לקיים שיעור ZOOM באופן תקין (ללא הגבלת זמן) וההקלטות יעברו לשרת הוידאו Panopto, יש לוודא כי הנכם/ן בעלי סוג רישיון אוניברסיטאי. סוג רישיון אוניברסיטאי הוא רישיון מסוג Licensed (ולא Basic). כיצד לבדוק את סוג רישיון ה-ZOOM? 1. היכנסו ל אתר של ZOOM . 2. לחצו על הכפתור "Sign In ", כדי להתחבר עם החשבון האישי האוניברסיטאי 3. התחברו עם כתובת המייל של חשבון ה- Moodle ועם הסיסמה האישית של חשבון ה-ZOOM. הקלידו את הסיסמה האישית של חשבון ה-ZOOM לחצו על "Sign In" הקלידו את כתובת המייל של חשבון ה- Moodle במקרה בו הסיסמה אבדה,ניתן ללחוץ על קישור "?Forgot password" 4. לחצו על "Profile " בתפריט בצד שמאל 5. גללו מעט למטה ותראו את הסעיף "License " 6. אם מופיע Licensed בשורה של "License " - הרישיון הוא אוניברסיטאי. קביעת מפגש/ים ב-Zoom ושליחת הקישור לסטודנטים קביעת מפגש/ים ב-Zoom ושליחת הקישור לסטודנטים שימו לב: החל משנת הלימודים תשפ"ג רק מפגשים שנקבעו והוקלטו דרך רכיב ה-ZOOM באתר הקורס ב-MOODLE יעברו ישירות למשבצת PANOPTO באתר הקורס. מפגשים שיוקלטו באמצעות ZOOM מחוץ לאתר הקורס לא יועברו לשרת הוידאו PANOPTO ויישמרו בענן ה-ZOOM עד 14 יום. ​ היכן נשמרות הקלטות Zoom ? הנחיות לקביעת מועד/י פגישה, הגדרות המפגש וקבלת קישור למפגש ב-Zoom. כיצד לקבוע מפגש/ים ב-Zoom? 1. היכנסו לרכיב ה-ZOOM באתר הקורס ( אם לא מופיע, ניתן להוסיף דרך "הוספת משאב או פעילות "). 2. בחלון שנפתח לחצו על "Schedule a New Meeting " 3. ב-"(Optional ) Description " ניתן לכתוב תיאור/הנחיות למפגש 4. ב-" When " הגדירו את מועד הפגישה – תאריך ושעת התחלה 5. ב-" Duration " הגדירו את משך הפגישה 6. סמנו V בשדה "Recurring Meeting " על מנת להגדיר מפגשים חוזרים (כל יום, כל שבוע, כל חודש או ללא זמן מוגדר). לאחר הסימון, יפתחו האפשרויות הבאות: Recurrence - התדירות בה השיעורים מתקיימים. למשל, Weekly אם המפגש מתקיים פעם בשבוע. Repeat every - מספר המפגשים השבועיים (לדוגמה, כשמסומן 1 הכוונה: מפגש חוזר כל שבוע) Occurs on - סמנו באיזה יום/ימים מתקיימים המפגשים. End date - סמנו ב-By את מועד המפגש האחרון של הקורס (עד תאריך מסוים או קביעת מספר המפגשים הכולל). 7. Security - לאבטחת המפגש, ניתן להגדיר סיסמה למפגש (Passcode ) ע"י סימון V במשבצת הרלוונטית. אם הוגדרה סיסמה, חשוב לשלוח אותה לסטודנטים יחד עם הקישור למפגש. 8. להקלטת המפגש בענן באופן אוטומטי, יש לסמן V בשדה Record the meeting automatically 9. ​להוספת משתמש נוסף כ-Host במפגש, ניתן לכתוב ב-Alternative hosts כתובת מייל של חשבון אוניברסיטאי ​ 10. לשמירת ההגדרות וקבלת קישור, יש ללחוץ על Save 11. לאחר לחיצה על Save יוצגו פרטי המפגש מומלץ לשלוח מראש את קישור המפגש לסטודנטים כיצד לשלוח לסטודנטים את הקישור למפגש? כיצד לשלוח לסטודנטים את הקישור למפגש? 1. לאחר שמירת המפגש, ג ללו את המסך מעלה עד שיופיע קישור המפגש ולחצו על Copy Meeting Invitation 2. חזרו לעמוד הראשי של הקורס ולחצו על "הודעות המרצה " 3. לחצו על "הוספת נושא חדש " 4. בנושא ההודעה הקלידו כותרת, למשל "קישור קבוע לשיעור המקוון" 5. הדביקו את הקישור או ההזמנה שהעותקה מעמוד ה-zoom על ידי לחיצה על Ctrl + V במקלדת, או לחצן ימני בעכבר ובחירה של Paste + 6. כעת תוכלו לראות את ההודעה הכוללת את פרטי הפגישה בתיבת ה"הודעה " 7. סמנו את קישור ה-ZOOM ולחצו על Ctrl+C + 8. לחצו על הכפתור (קישור ) 9. הדביקו את קישור ה-ZOOM שהועתק 10. לחצו על "יצירת קישור " אופציונלי ​ 1. סמנו V ליד הסעיף "שליחת דוא"ל מיידי ". מאפשר שליחת הודעה מיידית במקום השהיה של 5 דקות. ​ 2. לסיום, לחצו על "שליחת הודעה לפורום " לצורך פרסום ההודעה. המלצות להכנה לקראת השיעור העברת שיעור ב- ZOOM המלצות להכנה לקראת השיעור שימו לב: החל משנת הלימודים תשפ"ג רק מפגשים שנקבעו והוקלטו דרך רכיב ה-ZOOM באתר הקורס ב-MOODLE יעברו ישירות למשבצת PANOPTO באתר הקורס. מפגשים שיוקלטו באמצעות ZOOM מחוץ לאתר הקורס לא יועברו לשרת הוידאו PANOPTO ויישמרו בענן ה-ZOOM עד 14 יום. השיעור במערכת ZOOM מתבסס על שיתוף מסך, מיקרופון ומצלמה. כדי להעביר מפגש כמה שיותר חלק ב-ZOOM, מומלץ לעבור על ההמלצות המצורפות. טיפים לקראת העברת שיעור ב-ZOOM 1. וודאו כי אין חלונות/תוכנות שפתוחים במחשב, שבהם לא תשתמשו בשיעור. למשל, סגרו את המייל, תוכנות לא נחוצות, Facebook, WhatsApp web וכד'. 2. פתחו מראש את התוכנות/האתרים שאותם תרצו להציג במהלך השיעור. לדוגמה – מצגת השיעור, סרטונים, תוכנה אותה תרצו להציג וכד'. 3. וודאו שחיבור הרשת תקין. כמו כן, העדיפו חיבור קווי על פני WIFI. חיבור רשת חלש, יגרום לשיבושים במהלך התקין של המפגש. 4. השתדלו להעביר את השיעור ממקום שקט. ניתן לסנן רעשים ב-Zoom באמצעות המדריך המצורף . 5. מומלץ לבדוק את תקינות הרמקולים, המיקרופון והמצלמה טרם התחלת השיעור 6. בשיעור בו תרצו לשתף קטע ווידיאו, העדיפו שקטע הווידיאו יהיה שמור על המחשב ויהיה באיכות הגבוהה ביותר- לחצו כאן למדריך המסביר כיצד לשתף קטע ווידיאו באופן מיטבי. זכרו, אם הסרטון באיכות נמוכה במחשב האישי, אז גם השידור שלו יהיה באיכות נמוכה ולפעמים אפילו יותר. 7. מומלץ לשים רקע וירטואלי, בעיקר מסוג Blur כדי לטשטש הפרעות ברקע (למשל בני משפחה שמסתובבים בבית וכו'). לחצו כאן למדריך המסביר כיצד מוסיפים רקע וירטואלי.

  • שילוב מצגת אינטראקטיבית מסוג H5P ב-Moodle | virtualtau

    מצגת אינטראקטיבית מצגת אינטראקטיבית ב-H5P פעילות H5P מאפשרת העלאת מצגת לאתר הקורס ויצירה של תוכן דינמי ואינטראקטיבי כגון: שקופיות בהן משובצים סרטוני וידאו, שאלות מסוגים שונים כגון שאלות אמריקאיות, נכון לא נכון, Hotspot ,Crossroads ועוד. הגדרת הרכיב סרגלי העריכה והאינטראקציות דוגמאות לאינטראקציות נבחרות הגדרת הרכיב סרגלי העריכה והאינטראקציות דוגמאות לאינטראקציות נבחרות שימו לב: בעת שימוש בעברית ובאנגלית יחד בתוכן השאלות, ייתכנו שיבושים ביישור הטקסט. במקרה זה מומלץ לשמור את השאלה כתמונה ולהעלות אותה כך לאינטראקציה הרצויה. הגדרת הרכיב איך יוצרים מצגת אינטראקטיבית באתר הקורס באמצעות רכיב H5P? 1. אם אינכם במצב עריכה, העבירו את כפתור "מצב עריכה " למצב מופעל. ​ 2. לחצו על "+הוספת משאב או פעילות " בנושא המתאים. 3. בחלון שנפתח, סמנו את האפשרות "תוכן אינטראקטיבי " ולחצו על הכפתור "הוספה " 4. בחלון שנפתח, בתיבת הגלילה בחרו "Course Presentation " ולחצו על "Details" ולאחר מכן "Use" . 5. כעת יש לתת למצגת כותרת, אשר תוצג כשם של הרכיב באתר הקורס. 6. בחלון הצגת השקופיות ניתן ליצור את השקופיות של המצגת. יש לוודא בהגדרות "ציונים " כי מוגדר "ניקוד " בסוג: סרגלי העריכה והאינטראקציות סרגלי הכלים סרגל עריכת שקופית בודדת סרגל עריכת המצגת סרגל עריכת שקופיות בסרגל עריכת השקופיות, ניתן לבצע פעולות עבור המצגת בכללותה, כמו: הוספת שקופית, העתקת שקופית, עיצוב רקע השקופית, הזזה של שקופית ימינה או שמאלה ומחיקה. הוספת שקופית חדשה העתקת שקופית עיצוב רקע השקופית: צבע או תמונת רקע הזזת שקופית שמאלה הזזת שקופית ימינה מחיקת שקופית סרגל עריכת שקופית בודדת באפשרות של Slides , ניתן לסמן ב-V את "Show titles " ואז "Auto hide " כך יופיע חיווי מתחת למצגת דרכו יוכלו הסטודנטים לנווט בין השקופיות. אם מסמנים "Always show " התפריט יופיע מבלי להיסגר. 1. אם יסומן "Auto hide ", בלחיצה על שם השקופית הראשונה מצד שמאל למטה, ייפתח תפריט דרכו ניתן לעבור בין השקופיות של המצגת. טקסט צורות סרטון אודיו תמונה קישור מעבר לשקופית מסוימת שאלת השלמת החסר שאלת חד ברירה שאלת רב בחירה שאלת נכון/ לא נכון שאלת גרירה והתאמה סקר ​ הדבקה כדי להעלות שקופיות ממצגת קיימת, ניתן לשמור את השקופיות כקבצי תמונה ולהעלות כל שקף לחלון שקופית חדש במצגת האינטראקטיבית. שיבוץ מילים בטקסט סימון מילים קלפי דיאלוג טקסט מתמשך תיבת טקסט טבלה וידאו אינטראקטיבי בחירת תמונה 2. בחלון שנפתח, הגדירו את הפעילות לפי השדות של האינטראקציה שבחרתם. 3. לחיצה על "הסתיים " תגרום להטמעת הפעילות במצגת. אם לוחצים על "להסיר" הפעילות כולה תתבטל, לא רק השינוי הנוכחי. לא ניתן לשחזר פעילות שהוסרה. דוגמאות לאינטראקציות נבחרות דוגמאות לאינטראקציות נבחרות טקסט קישור סרטון שאלת רב ברירה טקסט קישור וידאו שאלת רב ברירה טקסט טקסט 1. בסרגל העליון, בחרו את כפתור T 2. בחלון שנפתח, כתבו בתיבה שכותרתה תוכן את הטקסט או הכותרת אותן תרצו להוסיף למצגת. 3. לסיום, לחצו על Done . 4. לאחר שהטקסט התווסף, תוכלו להזיז אותו באמצעות לחיצה ארוכה על הריבוע שמסביב לו. 5. לשמירה לחצו על שמירת השינויים והצגתם . לאחר מכן תפתח המצגת במצב תצוגה. קישור קישור 1. בחרו בסרגל הכלים העליון את הקישור 2. בחלון שנפתח יש להזין כותרת, אשר תהיה שם הקישור במצגת. 3. בסעיף "כתובת אינטרנט " הדביקו את הקישור אותו תרצו להוסיף למצגת. 4. במידה שתרצו שהקישור יופיע ככפתור ולא טקסט, ניתן לסמן ב-V את "מוצג ככפתור " 5. לאחר הסימון ב-V, ניתן יהיה לבחור את גודל הכפתור. 6. להוספה לחצו על Done . 7. כעת תוכלו להציב את הקישור היכן שתבחרו על ידי גרירתו. 8. לשמירה לחצו על שמירת השינויים והצגתם . לאחר מכן תפתח המצגת במצב תצוגה. 9. כעת הקישור יופיע במצגת היכן שהצבתם אותו. וידאו סרטון 1. בחרו בסרגל הכלים העליון את הוידאו 2. בחלון שנפתח, הזינו לסרטון שם בסעיף "כותרת " 2. להוספת הסרטון, יש ללחוץ על ה- "+ " בסעיף "מקורות וידאו ". 3. בחלון שנפתח, ניתן להעלות וידאו ממחשבכם או באמצעות קישור מ-YouTube או של הקלטה מ- Panopto. 4. להטמעה לחצו על Insert . וידאו ממחשבכם קישור מ-YouTube או Panopto 5. לסיום לחצו Done . 6. כעת תוכלו להגדיל את הסרטון על גבי כל השקופית או חלקה (על יד טקסט/תמונה/ אינטראקציה ועוד). על ידי גרירתו והזזת גבולותיו. 7. לצפיה במצב תצוגה יש ללחוץ על "שמירת שינויים והצגתם ". את הסרטון ניתן יהיה להפעיל תוך כדי צפיה במצגת ללא צורך להפנות לאתר חיצוני. שאלת רב ברירה שאלת רב ברירה 1. בחרו בסרגל הכלים העליון את שאלת Single choice set 2. בחלון שנפתח, הזינו את השאלה בסעיף Question 3. הזינו את מסיחי השאלה בסעיפי ה-Altermative 4. להוספת מסיחים נוספים, לחצו על Add answer . המסיח הראשון מוגדר כמסיח הנכון. אך, המסיחים מתערבבים. על כן, הימנעו מלעשות מסיחים כמו "תשובות א' + ב' נכונות". 5. לשמירה לחצו על Done . 6. בחלון שנפתח, ניתן להגדיל ולהציב את השאלה על גבי השקף. בעת התצוגה המקדימה, הטקסט יהיה מוסט לשמאל. לאחר שמירת השינויים, הטקסט יוסט לימין. 7. לצפיה במצב תצוגה יש ללחוץ על "שמירת שינויים והצגתם ". 8. כעת בסרגל השקופיות, התווסף אייקון של עיגול אשר מסמן לצופים כי בשקופית מס' 4 תהיה אינטראקציה הדורשת מהם פעולה (לעומת קישור או טקסט). 9. בסוף המצגת תתווסף שקופית סיום בה כל סטודנט יוכל לראות סיכום של המענה שלו על השאלות שהיו לאורך המצגת והניקוד שקיבל.

  • הגשת מטלה בקבוצות ב-Moodle | virtualtau

    הגשת מטלה בקבוצות פעילות "מטלה בקבוצות" מאפשרת לסטודנטים להגיש קבצים באתר הקורס בקבוצות מוגדרות מראש. המרצה יכול לתת ציון ומשוב לקבוצה כולה. כל סטודנט רואה את ההגשה והמשוב של הקבוצה שלו בלבד. לפני שמתחילים, יש להגדיר את הגדרות ההגשה בקבוצות, לפני מועד הגשת המטלה . לאחר שהסטודנטים התחילו להגיש (גם אם במצב "טיוטה"), לא ניתן יהיה להגדיר זאת. מה במדריך? שלב א' - חלוקת הסטודנטים לקבוצות שלב ב' - יצירת המטלה שלב א': חלוקת הסטודנטים לקבוצות שלב ב': יצירת המטלה איך מגדירים הגשת מטלה בקבוצות שלב ג' - הגדרת הגשת מטלה בקבוצות שלב א': חלוקת הסטודנטים לקבוצות שלב א' - חלוקת הסטודנטים לקבוצות ניתן לבצע חלוקה של הסטודנטים בקורס לקבוצות באחת מהדרכים הבאות: לחצו על כל דרך לקריאת ההנחיות במדריך המקוון. 1. תלמידים בוחרים קבוצה : הסטודנטים עצמם מתחלקים לקבוצות באתר הקורס ב-Moodle 2. הגדרת קבוצות על ידי המרצה : המרצה מחלק/ת את הסטודנטים לקבוצות לפי החלטתו/ה 3. חלוקה רנדומלית לקבוצות : המרצה קובע כמה קבוצות סה"כ או כמה סטודנטים בכל קבוצה וה-Moodle מבצע חלוקה באופן אקראי. שלב ב': יצירת המטלה שלב ב' - יצירת המטלה למדריך מפורט אודות יצירת מטלה איך מגדירים הגשת מטלה בקבוצות שלב ג' - איך מגדירים את הגשת המטלות בקבוצות? 1. בהגדרות המטלה גשו לסעיף "הגדרות הגשה בקבוצות ". ​ אם יצרתם את המטלה, לחצו עליה ולאחר מכן על "הגדרות " בתפריט הניהול מימין. ​ 2. הגדירו בסעיף "סטודנטים יכולים להגיש בקבוצות " את האפשרות "כן". 3. כעת, כדי שרק סטודנטים החברים בקבוצה יוכלו להגיש, הגדירו בסעיף "יש להיות חבר בקבוצה בכדי להגיש " את האפשרות "כן". הקובץ יופיע אוטומטית אצל כל חברי הקבוצה וכל אחד מהם יקבל את הציון והמשוב על אף שינתנו בנפרד. 4. יש להגדיר את אוסף הקבוצות בסעיף "זמין עבור קבוצות באוסף-קבוצות מסויים " לחצו כאן להנחיות ליצירת "אוסף קבוצות ". אם השתמשתם ברכיב "תלמידים בוחרים קבוצה " אוסף הקבוצות כבר נוצר ושמו יופיע בחלונית הגלילה. ​ 5. לחצו על כפתור "שמירת שינויים והצגתם " לסיום ולצפייה בתוכן. 6. לאחר ההגשות של הסטודנטים, יש להיכנס למטלה וללחוץ על "הצגת/מתן ציונים להגשות ". 7. בחלון שיפתח ניתן יהיה לראות את רשימת הסטודנטים בטבלה, לאיזו קבוצה הם שייכים ואת קובץ המטלה הזהה ששייך לכל חברי הקבוצה. קובצי ההגשה שיוך לקבוצה זהות הסטודנט/ית

  • הנחיות כניסה ל-Moodle אוניברסיטת תל-אביב | virtualtau

    Moodle -הנחיות כניסה ל הנחיות כיצד להיכנס לאתרי הקורס ב-Moodle בפעם הראשונה כניסה לאתר ה-Moodle 1. ישנן 2 אפשרויות להיכנס ל-Moodle של האוניברסיטה: אפשרות מס' 1: נכנסים לכתובת http://moodle.tau.ac.il אפשרות מס' 2: מקלידים במנוע חיפוש (למשל ב-Google) "למידה אקדמית ברשת " ולוחצים על התוצאה "למידה אקדמית ברשת- אוניברסיטת תל אביב " 2. לחיצה על הכפתור "התחבר/י " 3. ממלאים את פרטי ההתחברות של המשתמש/ת הכוללים: הזנת שם משתמש, תעודת זהות וסיסמה ולוחצים על "כניסה ". *במקרים של בעיות התחברות עם שם המשתמש האוניברסיטאי או הסיסמה, יש לפנות למוקד התמיכה של האגף למחשוב- טלפון: 03-6408888 אימייל: helpdesk@tau.ac.il 4. בפעם הראשונה שמתחברים ל-Moodle יופיע הסכם מדיניות המערכת. כדי להמשיך יש ללחוץ על "כן ". שימו לב: על מנת לקרוא את תוכן ההסכם יש לגלול עם סרגל הגלילה הפנימי. על מנת להגיע לכפתור האישור כן/לא יש לגלול עם סרגלי הגלילה החיצוניים. סרגל גלילה חיצוני סרגל גלילה חיצוני סרגל גלילה פנימי 5. לאחר ההתחברות, רשימת הקורסים תופיע בחלק התחתון תחת כותרת "הקורסים שלי ". כדי להיכנס לאתר הקורס, יש ללחוץ על שם הקורס הרלוונטי. לצפייה בקורסים משנים קודמות לחצו על החץ לצד "קורסים משנים קודמות " ובחרו בשנת הלימודים הרלוונטית.

  • ניהול רכיבי אתר הקורס ב-Moodle | virtualtau

    ניהול רכיבי אתר הקורס מה במדריך? הגבלת גישה לפעילות, משאב או נושא ביצוע פעולות על מספר פריטים בבת אחת דוחות של בחנים, מטלות, פורומים ורכיב H5P שיחזור משאבים/רכיבים באתר הקורס הגבלת גישה לפעילות, משאב או נושא ביצוע פעולות על מספר פריטים בבת אחת דוחות של בחנים, מטלות, פורומים ורכיב H5P שיחזור משאבים/רכיבים באתר הקורס הגבלת גישה לפעילות, משאב או נושא הגבלת גישה – לפעילות, משאב או נושא בכל פעילות או משאב באתר הקורס, ניתן להגדיר הגבלת גישה – המאפשרת גישה רק למי שעומד בתנאים מסוימים. לדוגמה: זמינות פעילות רק במועדים מסוימים; גישה רק לחברי קבוצה מסוימת; רק משתמשים שסיימו פעילות קודמת ועוד. כיצד להגדיר הגבלת גישה? 1. היכנסו לפעילות שעבורה תרצו להגדיר הגבלת גישה (ההנחיות מתייחסות ל"פעילות" אך מתאימות גם למשאבים, נושאים וכד'). ​ 2. היכנסו ל"הגדרות " בסרגל הניהול העליון של הקורס. ​ 3. גללו מטה ולחצו על "הגבלת גישה " 4. בחלון שייפתח לחצו על "הוספת הגבלה ". 5. בחלונית שנפתחה בחרו את סוג ההגבלה שתרצו: הפעילות תהייה זמינה לסטודנטים/יות רק מתאריך מסוים ועד תאריך מסוים (יש להוסיף הגבלת מועד "מ " ואז בחלונית הגלילה לשנות ל"עד " ולבחור את המועד) לא ניתן להתחיל את הפעילות החדשה, לפני השלמת הפעילות הקודמת. אם יש פעילויות המוגדרות עם ציון (כגון בוחן / מטלה), ניתן להגדיר שלא ניתן להתחיל את הפעילות החדשה לפני קבלת ציון X בפעילות הקודמת. אם מוגדרת/ות קבוצה/ות באתר הקורס, ניתן להגדיר שרק חברי קבוצה מסוימת יראו את הפעילות/המשאב. 6. לאחר לחיצה על ההגבלה הרצויה, יש להגדיר אותה בהתאם לסעיפים: לדוגמה, מועד : בתאריך ובשעה שתקבעו, לסטודנטים תהיה גישה לרכיב. עד אז, הוא יהיה נעול בפניהם. לדוגמה, קבוצה : בחלון שנפתח, יש לבחור את הקבוצה אותה תרצו לשייך לפעילות. חברי הקבוצה שתבחרו, יהיו היחידים שיוכלו לבצע את הפעילות. ​ כפתור "הוספת הגבלה" מוסיף בכל פעם הגבלה חדשה. על כן, אחרי כל הוספת הגבלה, לשמירה יש ללחוץ "שמירת שינויים" . 7. באמצעות לחיצה על אייקון ה"עין" תסתירו לחלוטין את הרכיב מהסטודנטים באתר הקורס. במידה והעין תהיה גלויה, הסטודנטים יוכלו לראות את הרכיב ואת המועדים שבהם יהיה זמין. נקודת מבט של סטודנט/ית על נושא 2 עין פקוחה רכיב המטלה מוצג באתר הקורס עם ההגבלה. עין עצומה רכיב המטלה מוסתר לחלוטין. ביצוע פעולות על מספר פריטים בבת אחת ביצוע פעולות על מספר פריטים בבת אחת הפעולות אותן ניתן לבצע: הסתרה, הצגה, מחיקה, שכפול, הסטה ליחידת הוראה אחרת, הזחה* (פעולה זו קיימת רק בפורמט קורס "נושאים חבויים גלויים") . כיצד לבצע פעולות על מספר פריטים בבת אחת? 1. אם אינכם במצב עריכה, העבירו את כפתור "מצב עריכה " למצב מופעל. ​ 2. בתפריט השמאלי, יש ללחוץ על "הוספת משבצת ". 3. בחרו באפשרות "משבצת ניהול רכיבים כולל ". 4. משבצת "ניהול רכיבים כולל " תופיע בצד שמאל. 5. כעת, עבור כל אחד מהפריטים באתר תתווסף קובית סימון לצד כפתור ה"עריכה" שלו. הפעולה שתיבחר במשבצת "ניהול רכיבים כולל " תחול על כל הרכיבים שסומנו בבת אחת. 6. על מנת לעשות פעולה על כל הרכיבים באתר הקורס, יש לבחור את כל הפריטים באתר: במשבצת "ניהול רכיבים כולל " בצד שמאל, יש ללחוץ על "בחירת הכול ". 7. לבחירת כל הרכיבים בנושא מסוים, בתיבת הגלילה בחרו "בחירת כל הפריטים ביחידת הוראה " ואז בחרו את הנושא הרצוי. הסימון מאפשר לבחור פעולה אחת במשבצת "ניהול רכיבים כולל " שתחול על כל אותם רכיבים שסומנו בבת אחת. דוחות של בחנים, מטלות, פורומים ורכיב H5P דוחות של בחנים, מטלות, פורומים ו-H5P באתרי הקורסים מונגשים עבור המרצים מספר דוחות של פעילות סטודנטים: בפורומים/במטלות/בבחנים/H5P איך להוריד את הדוחות למחשב? 1. היכנסו לאתר הקורס ​ 2. בסרגל העליון, סרגל הניהול של הקורס, לחצו על "דוחות " 3. בתפריט שייפתח לחצו על אחת מבין כל האפשרויות כדי לקבל את המידע הבא: א. רכיבי וידיאו (כולל קישור לסקירת ניסיונות המענה) - אפשרות זו תציג את ניסיונות המענה של כל סטודנט/ית ברכיב H5P ב. סיכום פעילות לסטודנט/ית בכל פורום - אפשרות זו תציג את ניסיונות המענה של כל סטודנט/ית ברכיבי פורום ג. סיכום פעילות לסטודנט/ית בכל מטלה - אפשרות זו תציג את ניסיונות המענה של כל סטודנט/ית ברכיבי מטלה ד. סיכום פעילות לסטודנט/ית בכל בוחן - אפשרות זו תציג את ניסיונות המענה של כל סטודנט/ית ברכיבי בוחן ​ 4. בעמוד החדש נראה טבלה שמסכמת עבור כל סטודנט את רשימת ההגשות. במקרה הזה מוצגת דוגמה של "סיכום פעילות לסטודנט/ית בכל מטלה ". הטבלה תציג אפשרויות של "הוגש ", "לא הוגש " ו"הועלתה טיוטה " עבור כל סטודנט/ית. 5. כדי להוריד קובץ אקסל עם כל הנתונים, יש ללחוץ על חלונית הגלילה "הורדת נתוני הטבלה כ- " ולבחור ב- "תסדיר גיליון אלקטרוני מסוג מיקרוסופט אקסל (xlsx) " 6. יש ללחוץ על כפתור "הורדה " ולשמור את הקובץ במיקום הרצוי שיחזור משאבים/רכיבים באתר הקורס שיחזור רכיבים באתר הקורס מחיקה של רכיבים באתר הקורס ניתנת לשיחזור על ידי לחיצה על כפתור "מחסן פריטים שנמחקו " ובחירת הרכיבים אותם רוצים לשחזר. איך משחזרים פריטים שנמחקו? 1. היכנסו לאתר הקורס בו נעלמו פריטים ובסרגל הניהול העליון של הקורס לחצו על "אפשרויות נוספות ". ​ 2. בתפריט שייפתח בחרו "מחסן פריטים שנמחקו " ​ 3. בעמוד החדש יופיעו הפריטים שנמחקו ותאריך מחיקתם 4. לחצו על כפתור הנמצא בעמודת ה"שחזור ", כדי לשחזר פריט מסוים 5. הפריט ישוחזר לנושא בו הוא הופיע במקור.

  • שאלונים וסקרים במודל | virtualtau

    שאלונים וסקרים ניתן להוסיף לאתר הקורס פעילויות של סקרים ושאלונים, שבהם הסטודנטים מתבקשים להביע עמדה בנוגע לתוכן נלמד, או להגיב על שאלה אדמיניסטרטיבית. במדריך זה יוצגו שני כלים: שאלון וסקר (שאלת בחירה). ​ מה במדריך? שאלון סקר (שאלת בחירה) שאלון סקר (שאלת בחירה) הכנת שאלון שאלון פעילות מסוג שאלון מאפשרת למרצה לאסוף את עמדות הסטודנטים בצורה של סקר. ניתן להגדיר את השאלון כאנונימי. איך להכין שאלון? 1. העבירו את כפתור "מצב עריכה " בראש אתר הקורס בצד שמאל, למצב מופעל. 2. לחצו על "+הוספת משאב או פעילות " בנושא המתאים 3. בחלון שנפתח, סמנו את האפשרות "שאלון " 4. כתבו את כותרת השאלון בשדה "שם ", לדוגמה: "עמדות בנושא שימוש בטכנולוגיה" 5. ניתן לכתוב הנחיה או הסבר בשדה "תיאור " 6. סמנו בשדה "הצגת ההנחיה בעמוד הראשי של הקורס ", כדי שההנחיה תוצג בדף הראשי של הקורס לאפשרויות נוספות להוספת מדיה וטקסט באמצעות תיבת "הנחיה לפעילות " או "תוכן הדף ", לחצו כאן . 7. בשדה "זמינות " סמנו בתיבה "זמין מתאריך " / "זמין עד תאריך " וקבעו את מועד הפתיחה והסיום של מילוי השאלון 8. סמנו בסעיף "סוג " כמה פעמים הסטודנטים יכולים לענות על השאלון 9. בחרו האם שמות הנשאלים חסויים או גלויים, בסעיף "סוג שאלון " 10. בחרו האם ומתי סטודנטים יראו את תוצאות השאלון (מרצים תמיד יכולים לראות את התוצאות) 11. ניתן לסמן "כן" בסעיף "שמירה/המשך תגובה " ולאפשר לסטודנטים להתחיל לענות על השאלון, לשמור ולהמשיך במועד מאוחר יותר 12. ניתן לסמן "כן" בסעיף "התר הסתעפות שאלות " ולאפשר לסטודנטים התקדמות בשאלון לפי הסתעפות/בהתאם לסימון תשובה, לדוגמה: אם סטודנטים סימנו תשובה 3 כנכונה, הם ידלגו באופן אוטומטי לשאלה 7 13. אם הגדרתם שאלות עם הסתעפות יתכן שתעדיפו לסמן "לא למספר שאלות או עמודים" בסעיף "מספור אוטומטי " 14. ניתן להגדיר ציון למענה על השאלון בסעיף "ציון ההגשה " 15. בשדה "מידע מקדים בראש השאלון " ניתן לבחור את תבנית השאלון- האם זו תהיה תבנית חדשה עבור השאלון הנוכחי, או יהיה שימוש בתבנית של שאלון שכבר קיים באתר הקורס. לסיום לחצו על " שמירת השינויים והצגתם " לסיום ומעבר לשלב הוספת השאלות. 16. לחצו על "הוספת שאלות " 17. בעמוד השאלון, בחרו את סוג השאלה הרצויה ולחצו על "הוסיפו שאלה חדשה מסוג זה " 18. הזינו את שם השאלה בסעיף "שם השאלה " והאם היא דורשת תשובה מהמשיבים 19. הזינו את נוסח השאלה בסעיף "מלל השאלה " ויתר ההגדרות בהתאם לסוג השאלה שבחרתם. לאפשרויות נוספות להוספת מדיה וטקסט באמצעות תיבת "מלל השאלה ", לחצו כאן . 20. לסיום לחצו על "תצוגה מקדימה " המופיע בסרגל הניהול העליון, כדי לצפות בשאלון המוכן סקר (שאלת בחירה) הוספת סקר (שאלת בחירה) פעילות המשמשת לביצוע סקר מהיר המיועד לעורר חשיבה על נושא מסוים או לצורך סקר אדמיניסטרטיבי. ניתן לשאול שאלה ולהגדיר מספר תגובות אפשריות. בחירות הסטודנטים יכולות להתבצע באופן אנונימי או שמי. מה במדריך? כיצד להוסיף שאלת סקר (שאלת בחירה)? כיצד ניתן לראות את תוצאות הסקר? להוסיף סקר צפיה בתוצאות הסקר להוסיף סקר כיצד להוסיף סקר (שאלת בחירה)? 1. העבירו את כפתור "מצב עריכה " הממוקם בראש אתר הקורס בצד שמאל, למצב מופעל. ​ 2. לחצו על "+הוספת משאב או פעילות " בנושא המתאים. 3. בחלון שנפתח, היכנסו ללשונית "פעילויות " וסמנו את האפשרות "שאלת בחירה ". 4. כתבו את כותרת הדף בשדה "שם שאלת הסקר " (לדוגמה: "בחירת מועדי הצגת הרפרטים"). 5. ניתן לכתוב הנחיה או הסבר לסטודנטים בשדה "תיאור " (לדוגמה: "בחרו מועד להצגת הרפרט"). לאפשרויות נוספות להוספת מדיה וטקסט באמצעות תיבת "תיאור ", לחצו כאן . 6. סמנו בשדה "הצגת ההנחיה בעמוד הראשי של הקורס ", כדי שההנחיה תוצג בדף הראשי של הקורס. 7. ניתן להגדיר אם אפשרויות הבחירה לסטודנטים יוצגו במאונך או במאוזן. אם ישנן הרבה אפשרויות בחירה, נמליץ לבחור ב"מאונך". 8. בסעיף אפשרויות - "אפשר לעדכן את הבחירה ": אם מסומן "לא", הסטודנטים לא יכולים לשנות את בחירתם. "ניתן לבצע יותר מבחירה אחת ": אם מסומן "לא", הסטודנטים יכולים לבחור פעם אחת בלבד. "הגבלת מספר תשובות לכל בחירה ": אם מסומן "כן" מאפשר להגדיר כמה סטודנטים יכולים לבחור בכל אחת מהתשובות. ​ ​ ​ 9. רשמו את האפשרויות לבחירה, כל אפשרות בנפרד, למשל: אפשרות 1 - 2 במאי, אפשרות 2 - 15 במאי. ניתן להוסיף שדות נוספים על ידי לחיצה על כפתור "הוספת 3 שדות לטופס ". אין מגבלה למספר האפשרויות שניתן להציג 10. אם סימנתם "כן" בשדה "הגבלת מספר תשובות לכל בחירה ", תוכלו להגדיר כמה סטודנטים יכולים לבחור את אותה תשובה בשדה "הגבלת מספר בחירות מירבית עבור ". 11. ניתן לסמן בסעיף "זמינות " כדי להגדיר את המועדים בהם הסטודנטים יכולים לענות על שאלת הסקר. אם שדות הזמינות לא פעילים (לא מסומנים), אין מגבלת זמן למענה. 12. ניתן לקבוע בשדה "פרסום תוצאות " אם ומתי יוצגו תוצאות הסקר לסטודנטים. לסיום ולצפייה בתוכן, לחצו על "שמירת שינויים והצגתם ". 13. עתה הסטודנטים יכולים להשתתף בסקר ולבחור בין האפשרויות, ובסיום ללחוץ על "שמירת הבחירה שלי ". צפיה בתוצאות הסקר איך ניתן לראות את תוצאות הסקר? 1. היכנסו לסקר ולחצו על "תשובות " המופיע בסרגל הניהול העליון, כדי לצפות בתוצאות הסקר. 2. בעמוד תוצאות הסקר, ניתן ללחוץ על כפתור "שמירה כקובץ Excel " על מנת להוריד קובץ אקסל המכיל את כלל תשובות הסקר.

  • הנחיות להערכת עמיתים במודל | virtualtau

    הנחיות להערכת עמיתים פעילות הערכת עמיתים היא פעילות בה הסטודנטים מגישים מטלות ומשתתפים באופן פעיל בתהליך הלמידה והחשיבה על עבודות עמיתיהם לקורס. שימושים פדגוגיים: הערכה, הערכת-עמיתים , למידה-פעילה. אנונימיות המעריך יודע למי הוא נותן הערכה, אך מגיש העבודה אינו יודע מי מעריך את עבודתו. למדריך שינוי הגדרות האנונימיות - לחצו כאן . מה במדריך? איך יוצרים פעילות הערכת עמיתים? איך בנוי לוח הערכת העמיתים איך להגדיר שהמגיש והמעריך יהיו אנונימיים? איך לערוך את המחוון? שלב ההגשה שלב ההערכה איך נראית הערכה בתצוגת הסטודנט? שלב חישוב ציונים וסיכום פעילות איך יוצרם פעילות הערכת עמיתים מבנה לוח הערכת עמיתים אנונימיות הערכת עמיתי איך לערוך את המחוון שלב הגשה שלב הערכה איך נראית הערכה בתצוגת הסטודנט שלב חישוב ציונים וסיכום פעילות איך יוצרם פעילות הערכת עמיתים איך יוצרים פעילות הערכת עמיתים? 1. לחצו על הכפתור " מצב עריכה" הממוקם בראש אתר הקורס והעבירו למצב מופעל. ​ 2. לחצו על "+הוספת משאב או פעילות " בנושא המתאים. 3. בחלון שנפתח, סמנו את האפשרות "הערכת עמיתים ". 4. בסעיף "הגדרות כלליות " בחרו שם לפעילות הערכת-עמיתים, לדוגמה: הערכת עמיתים בלמידה. ניתן להוסיף הנחיות לסטודנטים לפני תחילת הפעילות. ​ לאפשרויות נוספות להוספת מדיה וטקסט באמצעות תיבת "הנחיות לסטודנטים ", לחצו כאן . 5. בסעיף "הגדרות ציונים " בחרו ב"שיטת צבירת ציונים " המתאימה לכם. 6. הגדירו את הציון לשלב ההגשה וכן את הציון לשלב ההערכה. לתשומת ליבכם ניתן לקבוע ציון "עובר" לכל שלב. 7. בסעיף "הגדרות הגשה " הגדירו "הוראות להגשה" (הנחיות לכתיבת העבודה). הוראות להגשה שלב 1: איסוף נתונים והגשת קובץ נתונים. העלו קובץ נתונים ווהמתינו לשלב הבא של הערכת העמיתים. שימו לב שקובץ זה יהיה חשוף לשאר הסטודנטים לצורך ביקורת והערכת עמיתים. בהצלחה. לאפשרויות נוספות להוספת מדיה וטקסט באמצעות תיבת "הוראות להגשה ", לחצו כאן . 8. בסעיף "הגדרות הגשה " ניתן להגדיר את סוג ההגשות (תוכן מקוון ו/או קבצי הגשה). כמו כן ניתן להגדיר האם הסטודנטים מורשים להגיש לאחר מועד ההגשה הסופי. 9. בסעיף "הגדרות ההערכה " הגדירו "הוראות להערכה". בשלב זה ניתן להגדיר לסטודנטים כיצד עליהם לבצע הערכה זו, לדוגמה: ערכו ביקורת לסטודנט X, בהערכה התייחסו לקריטריונים לכתיבה ולדיון. ערכו ביקורת לסטודנט X, בההערכה התייחסו לקריטריונים לכתיבה ולדיון. בהצלחה. לאפשרויות נוספות להוספת מדיה וטקסט באמצעות תיבת "הוראות להערכה ", לחצו כאן . אנונימיות המעריך יודע למי הוא נותן הערכה, אך מגיש העבודה אינו יודע מי מעריך את עבודתו. למדריך שינוי הגדרות האנונימיות - לחצו כאן . 10. ניתן להוסיף "משוב " שיהווה סיכום לפעילות כולה. סיימתם את תהליך הערכת העמיתים. ​ כל הכבוד. לאפשרויות נוספות להוספת מדיה וטקסט באמצעות תיבת "סיכום ", לחצו כאן . 11. ניתן לסמן "הגשות לדוגמה מצורפות עבור תרגול ההערכה " על מנת לאפשר לסטודנטים לתרגל הערכה ולהבין כיצד טופס ההערכה בנוי. נמליץ לעדכן את הסטודנטים שציון התרגול לא יכלל בהערכה. לאחר מכן, בחרו בסגנון הערכת דוגמאות, מבין האפשרויות המוצגות. 12. בסעיף "זמינות " הגדירו את זמני ההגשה והערכה, ולסיום לחצו על "שמירת שינויים והצגתם ". מועדי הגשות מועדי הערכות מבנה לוח הערכת עמיתים איך בנוי לוח הניהול של הערכת העמיתים? לוח הניהול בנוי באופן בו ניתן לעקוב אחר שלבי ההתקדמות של פעילות הערכת העמיתים, החל משלב ההכנה הכולל הגדרות טכניות, קביעת קריטריונים להערכה (מחוון) ועד לשלבי הערכה, קביעת ציונים וסגירת הפעילות. לחיצה על "הקליקו, למעבר לשלב X " מאפשרת לעבור בין שלבי הפעילות קדימה ואחורה. הקליקו, למעבר לשלב הבא אנונימיות הערכת עמיתי איך להגדיר שהמגיש והמעריך יהיו אנונימיים? כל פעילות הערכת עמיתים שנפתחת מאפשרת לסגל ההוראה לשנות את הגדרת האנונימיות של המגיש ו/או המעריך. שימו לב שכל עוד לא הגדרתם את האנונימיות בפעילות אז תישאר הגדרת ברירת המחדל בה המעריך יודע למי הוא נותן הערכה, אך מגיש העבודה אינו יודע מי מעריך את עבודתו. 1. לחצו על כפתור "הגדרות אנונימיות ". הקליקו, למעבר לשלב הבא 2. בחרו כן/לא בחלוניות הבחירה שמגדירות האם "שמות המגישים ו/או המעריכים מוסתרים/ות ". איך לערוך את המחוון איך לערוך את המחוון של הערכת העמיתים? המחוון מאפשר לסטודנטים המעריכים להתייחס למטרות השונות של הפעילות ובדרך זו הסטודנטים יוכלו לבחון האם המטרות השונות הושגו, ובהתאם לכך יבצעו את ההערכת העמיתים ויעניקו משוב. בכתיבת המחוון ניתן להיעזר בטקסונומיה של בלום, שהגדיר רמות חשיבה שונות שמסייעות בתהליכי הלמידה, ביניהן: הבנה, ניתוח, יישום ויצירה. 1. לחצו על "עריכת מחוון " לקביעת אמות מידה (קריטריונים) להערכת עמיתים. ניתן להגיע לעריכת המחוון גם דרך "טופס הערכה " המופיע בתפריט הניווט העליון. ובכל שלב אפשר ללחוץ על "הערכת עמיתים" ולחזור למסך הראשי. 2. רשמו "תיאור " לאמת המידה (לקריטריון). אמת המידה תשמש את הסטודנטים כמחוון. הסטודנטים יוכלו לבחון האם המטרות השונות הושגו, ובהתאם לכך הסטודנטים יבצעו את הערכת העמיתים. 3. ניתן להגדיר את הניקוד או דרגת ההערכה הגבוהה ביותר לאמת המידה וכן את משקלה. לאפשרויות נוספות להוספת מדיה וטקסט באמצעות תיבת "תיאור ", לחצו כאן . 4. הוסיפו תיאור לאמת מידה נוספת בלחיצה על סעיף "אמת מידה 2 " , ניתן להוסיף אמות מידה נוספות בלחיצה על כפתור "2 אמות-המידה נוספות ". בסיום לחצו על "שמירה וסגירה " למעבר ללוח הניהול של הערכת העמיתים. 5. הוסיפו תיאור לאמת מידה נוספת בלחיצה על סעיף "אמת מידה 2 ". ניתן להוסיף אמות מידה נוספות בלחיצה על כפתור "2 אמות-המידה נוספות ". מהי דוגמת הגשה מהי דוגמת הגשה? סקירה והענקת משוב היא מיומנות שמעניקה לסטודנט להסתכל על מגוון נקודות מבט כקורא ביקורתי, תהליך הערכה הכולל: ניתוח של עבודות העמיתים, אבחון בעיות והצעת פתרונות לשיפור. דוגמת ההגשה מאפשרת לסטודנטים לתרגל מיומנות זאת בטרם יחלו לבצע את הערכת העמיתים האמיתית. 1. לחצו על כפתור "הוספת דוגמת הגשה ". שימו לב, דוגמת ההגשה תסייע לסטודנטים לתרגל את תהליך הערכת העמיתים וכך יוכלו להבין כיצד טופס ההערכה בנוי מראש. שימו לב, דוגמת ההגשה תסייע לסטודנטים לתרגל מראש את תהליך הערכת העמיתים וכך יוכלו להבין כיצד טופס ההערכה בנוי מראש. במידה וכפתור "הוספת הגשה " לא מופיע, עליכם לחזור לעמוד "הגדרות" ובסעיף "הגשות לדוגמה" לסמן את האפשרות "השתמשו בדוגמאות ". שלב הגשה שלב ההגשה שלב ההגשה - השלב בו הסטודנטים מגישים את העבודה להערכה. 1. "הקליקו, למעבר לשלב הבא " ובסיום לחצו על המשך. 2. בשלב ההגשה ולאחר שכל הסטודנטים הגישו את העבודות, יש ללחצוץ על "הקצאת הגשות ", כדי לשייך לכל סטודנט הגשות להערכה. ​ 3. זכרו שלב ההקצאה מתאפשר רק לאחר שהסטודנטים סיימו את שלב ההגשה. בחרו באחת משיטות ההקצאה הבאות: הקצאה אקראית מתוזמנת ​ ההערכה מתבצעת אקראית ובתזמון מראש על ידי המרצה. הקצאה אקראית ​ הקצאת המעריכים מתבצע באופן אקראי. הקצאה ידנית ​ המרצה יכול לקבוע את שמות המעריכים לכל הגשה. 4. נמליץ על הקצאה אקראית , שבה המערכת בוחרת באופן רנדומלי את המעריכים. ניתן לבחור את מספר המעריכים לכל הגשה, ולסמן האם ניתן להעריך גם אם לא הגישו. לסיום לחצו על כפתור "שמירת שינויים ". ​ 5. בהקצאה ידנית ניתן לבחור את הסטודנט המעריך בעמודה הימנית. שימו לב ששם המעריך יופיע גם בעמודה השמאלית של הסטודנט המוערך. ​ תלמיד/ה התלמיד מוערך על-ידי תלמיד/ה התלמיד מעריך את סטודנט/ית בר סטודנט/ית אור שלב הערכה שלב ההערכה שלב ההערכה מספק הזדמנויות מרובות לפיתוח חשיבה ביקורתית, בשלב זה הסטודנטים עוסקים בתהליכי ניתוח, סינתזה והערכה. סטודנטים מתרגלים מיומנויות מטאקוגניטיביות שהן חלק מתהליך הלמידה, כלומר: הסטודנט מעלה תובנות בנוגע למה שהוא הבין על התוכן שלמד. סטודנט שכותב הערכת עמיתים מתרגל מיומנות של מתן משוב ובדרך זו הוא מציע דרכים לשיפור ביצועי עמיתיו. כתיבת ההערכה מסייעת לסטודנטים לזהות את נקודות החוזק והנקודות לחיזוק, וזו הזדמנות לנהל תהליך למידה אישי תוך כדי הענקת הערכה לאחר. לחצו על "הקליקו למעבר לשלב הבא " ובסיום לחצו על "המשך ", כדי לעבור לשלב ההערכות. ​ איך נראית הערכה בתצוגת הסטודנט איך נראית הערכה בתצוגת הסטודנט? 1. הסטודנט מבצע את ההערכה על ידי מתן ציון ומשוב לכל אמת מידה וכן משוב כללי להגשה כולה. בסיום ההערכה יש ללחוץ על כפתור "שמירה וסגירה ". לאפשרויות נוספות להוספת מדיה וטקסט באמצעות תיבת "משוב למבחר ", לחצו כאן . 2. הסטודנט יכול לראות שסיים את שלב הערכת העמיתים בלוח ההתקדמות. שימו לב שהלוח זהה ללוח הניהול של המרצה, אולם מכיל רק את שלבי הפעילות הנדרשים מהסטודנט. שלב חישוב ציונים וסיכום פעילות שלב חישוב ציונים וסיכום פעילות בשלב זה המרצה יבצע הליך של חישוב הציונים על פי הערכות הסטודנטים ויקבע את הציון בהתאם למידת הנוקשות בהשוואה בין ההערכות שהסטודנטים נתנו (לא נוקשה – מאוד נוקשה). 1. בחרו את שיטת השוואת ההערכות המופיע מתחת ללוח ניהול הפעילות. בסיום לחצו על "חישוב ציונים מחדש ". 2. לסגירת פעילות הערכת העמיתים לחצו על "סגירת הערכת העמיתים ", לאישרור לחצו על "המשך ". 3. איפוס - בשלב "חישוב הציונים " בסעיף "פעולות ניהול מתקדמות " הנמצא בתחתית המסך, ישנה אפשרות לאפס את שלב חישוב הציונים ושלב הערכת עמיתים. ​ לחי צה על "איפוס ההערכות " יגרום לאיפוס כלל הערכות הסטודנטים, ולאחר מכן הסטודנטים יצטרכו להעריך מחדש את ההגשות שהוקצו להם. לידיעתכם: לא ניתן לשחזר את הערכות הסטודנטים לאחר האיפוס.

  • הסתרת הבחינה וחומרי הקורס בזמן מבחן במודל | virtualtau

    מה במדריך? הסתרת רכיב הבחינה מהסטודנטים הסתרת חומרי הקורס בזמן הבחינה הסתרת רכיב הבחינה מהסטודנטים הסתרת חומרי הקורס בזמן הבחינה הסתרת רכיב הבחינה מהסטודנטים הסתרת הבחינה מהסטודנטים ניתן להסתיר את רכיב הבחינה כך שסטודנטים לא יוכלו לצפות בו באתר הקורס. כיצד להסתיר את רכיב המבחן באתר הקורס? 1. לחצו על הכפתור "עריכה " ברכיב המבחן הרלוונטי. 2. לחצו על "הסתרה " כדי להסתיר את רכיב הבוחן. 3. כאשר מופיע החיווי "מוסתר מסטודנטים ", סטודנטים לא יכולים לראותו. זכרו לבטל את ההסתרה לפני תחילת הבחינה. על מנת להציג את הבוחן, יש לחזור על הפעולות מחדש ולבחור ב-"הצגה " הסתרת חומרי הקורס בזמן הבחינה הסתרת חומרי הקורס בזמן הבחינה כיצד להסתיר את חומרי הקורס בזמן הבחינה איך לוודא שהנושאים מוסתרים? 3. בחלון שנפתח לחצו על "הסתרת נושא ". 4. באופן זה ניתן להסתיר את כל הנושאים הרלוונטיים באתר הקורס. תוכלו להחזיר את הנושאים להיות זמינים באותו האופן: לחיצה על "עריכה" ואז על "הצגת נושא". איך לוודא שהנושאים מוסתרים? 1. בפינה השמאלית העליונה, לחצו על שמכם/ן 2. בחלונית שנפתחה, לחצו על "החלפת תפקיד ל... ". 3. בחלון שנפתח בחרו בתפקיד "Student " כעת תראו את האתר מנקודת מבט של הסטודנטים/יות ותוכלו לראות האם הנושא והתכנים תחתיו גלויים או מוסתרים. כדי לחזור שוב לנקודת המבט הרגילה שלכם/ן: לחצו שוב על שמכם/ן בפינה השמאלית העליונה ואז על "חזרה לתפקיד הרגיל שלי " כיצד להסתיר את חומרי הקורס בזמן הבחינה 2. בנושא שאותו תרצו להסתיר, לחצו על "עריכה " בשורת הכותרת בצד שמאל. כיצד להסתיר את חומרי הקורס בזמן הבחינה איך לוודא שהנושאים מוסתרים הסתרת חומרי הקורס בזמן הבחינה איך לוודא שהנושאים מוסתרים 1. ​היכנסו לאתר הקורס ולחצו על "הפעלת עריכה ".

  • הגדרת Spotlight for everyone בזמן פגישת זום | virtualtau

    הגדרת Spotlight for Everyone ZOOM מאפשר להקליט את הדובר/ת (המציג/ה) בלבד בתנאי שמוגדר Spotlight for everyone. ניתן לעשות זאת אם התחברו לפחות 3 משתתפים והמצלמה של המציג/ה פתוחה. שימו לב: על מנת להקליט במצב כזה יש לוודא שבהגדרות הקלטת המפגש מסומן רק ה-active speaker ולא מסומן gallery view. כיצד להקליט את המפגש ללא הוידאו של המשתתפים? 1. היכנסו למפגש ב- ZOOM ​ 2. לחצו על הכפתור Start Video בסרגל הכלים כדי להפעיל את המצלמה 3. יש ללחוץ על 3 הנקודות המופיעות בפינת חלון הוידאו האישי שלכם 4. יש ללחוץ על הכפתור Spotlight for everyone

bottom of page