
מה במדריך?
קבלת חשבון Zoom אוניברסיטאי
כדי לקבוע מפגשי Zoom דרך ה-Moodle ללא הגבלת זמן, יש לקבל רישיון Zoom אוניברסיטאי. רישיון ה-Zoom נוצר באתר הקורס עבור משתמשים שכתובת המייל שלהם היא XXX@tauex.tau.ac.il.
כיצד מקבלים רישיון Zoom אוניברסיטאי?
1. היכנסו לרכיב ה-Zoom, המופיע באתר הקורס, מתחת ל"הודעות המרצה" (אם לא מופיע, ניתן להוסיף דרך "הוספת משאב או פעילות").


מופיעה הודעה בצבע ירוק?
לאחר הכניסה הראשונה ל-Zoom, תקבלו מייל לכתובת הדוא"ל בחשבון המשתמש של ה-Moodle (הכתובת המופיעה על המסך).

3. אם מופיע המסך עם הכפתור "Schedule a New Meeting", המשיכו לשלב הבא-לחצו כאן להמשך.

כיצד לבצע אקטיבציה לקבלת רישיון זום אוניברסיטאי?
1. לביצוע האקטיבציה, יש להיכנס לכתובת הדוא"ל האוניברסיטאית ולפתוח את המייל שהתקבל מחברת Zoom תחת הכותרת Zoom account invitation
2. לחצו על Activate Your Zoom Account ובחרו ב-Sign Up with a Password


3. מלאו את פרטיכם (ניתן גם בשפה העברית), קבעו סיסמה חדשה (ללא קשר לסיסמה ב-Moodle) ולחצו על Continue.
על הסיסמה להכיל את התווים הבאים:
-
אות/יות גדולה/ות באנגלית (A|B|C)
-
אות/יות קטנה/ות באנגלית (a|b|c)
-
ספרה/ות (3|2|1)
-
אין לכלול בסיסמה תווים זהים (aaaaaa) או רצף (123456)

4. בעמוד החדש תוכלו לעבור להגדרות ה-Zoom דרך כפתור Go to My Account

5. ליצירת מפגש חדש, עברו לשלב הבא
קביעת מפגש/ים ב-Zoom ושליחת הקישור לסטודנטים
הנחיות לקביעת מועד/י פגישה, הגדרות המפגש וקבלת קישור למפגש ב-Zoom.
כיצד לקבוע מפגש/ים ב-Zoom?
1. היכנסו לרכיב ה-ZOOM באתר הקורס (אם לא מופיע, ניתן להוסיף דרך "הוספת משאב או פעילות").

2. בחלון שנפתח לחצו על "Schedule a New Meeting"

3. ב-"(Optional) Description" ניתן לכתוב תיאור/הנחיות למפגש
4. ב-"When" הגדירו את מועד הפגישה – תאריך ושעת התחלה
5. ב-"Duration" הגדירו את משך הפגישה

6. סמנו V בשדה "Recurring Meeting" על מנת להגדיר מפגשים חוזרים (כל יום, כל שבוע, כל חודש או ללא זמן מוגדר).
לאחר הסימון, יפתחו האפשרויות הבאות:
-
Recurrence - התדירות בה השיעורים מתקיימים. למשל, Weekly אם המפגש מתקיים פעם בשבוע.
-
Repeat every - מספר המפגשים השבועיים (לדוגמה, כשמסומן 1 הכוונה: מפגש חוזר כל שבוע)
-
Occurs on - סמנו באיזה יום/ימים מתקיימים המפגשים.
-
End date - סמנו ב-By את מועד המפגש האחרון של הקורס (עד תאריך מסוים או קביעת מספר המפגשים הכולל).

7. Security - לאבטחת המפגש, ניתן להגדיר סיסמה למפגש (Passcode) ע"י סימון V במשבצת הרלוונטית. אם הוגדרה סיסמה, חשוב לשלוח אותה לסטודנטים יחד עם הקישור למפגש.

8. להקלטת המפגש בענן באופן אוטומטי, יש לסמן V בשדה Record the meeting automatically
9. להוספת משתמש נוסף כ-Host במפגש, ניתן לכתוב ב-Alternative hosts כתובת מייל של חשבון אוניברסיטאי
10. לשמירת ההגדרות וקבלת קישור, יש ללחוץ על Save

11. לאחר לחיצה על Save יוצגו פרטי המפגש
מומלץ לשלוח מראש את קישור המפגש לסטודנטים
שימו לב: החל משנת הלימודים תשפ"ג רק מפגשים שנקבעו והוקלטו דרך רכיב ה-ZOOM באתר הקורס ב-MOODLE יעברו ישירות למשבצת PANOPTO באתר הקורס.
מפגשים שיוקלטו באמצעות ZOOM מחוץ לאתר הקורס לא יועברו לשרת הוידאו PANOPTO ויישמרו בענן ה-ZOOM עד 14 יום.
כיצד לשלוח לסטודנטים את הקישור למפגש?
1. לאחר שמירת המפגש, גללו את המסך מעלה עד שיופיע קישור המפגש ולחצו על Copy Meeting Invitation


2. חזרו לעמוד הראשי של הקורס ולחצו על "הודעות המרצה"

3. לחצו על "הוספת נושא חדש"

4. בנושא ההודעה הקלידו כותרת, למשל "קישור קבוע לשיעור המקוון"

5. הדביקו את הקישור או ההזמנה שהעותקה מעמוד ה-zoom על ידי לחיצה על Ctrl + V במקלדת, או לחצן ימני בעכבר ובחירה של Paste

+


6. כעת תוכלו לראות את ההודעה הכוללת את פרטי הפגישה בתיבת ה"הודעה"

7. סמנו את קישור ה-ZOOM ולחצו על Ctrl+C

+


8. לחצו על הכפתור (קישור)


9. הדביקו את קישור ה-ZOOM שהועתק

10. לחצו על "יצירת קישור"

אופציונלי
1. סמנו V ליד הסעיף "שליחת דוא"ל מיידי". מאפשר שליחת הודעה מיידית במקום השהיה של 5 דקות.

2. לסיום, לחצו על "שליחת הודעה לפורום" לצורך פרסום ההודעה.
