
הקלטת מפגש ב-ZOOM
ברירת המחדל של קביעת מפגשים בחדרי ה-ZOOM הינה הקלטה אוטומטית. במקרה בו נעשה שינוי בהגדרות, יש דרכים חלופיות להקליט במהלך פגישה ב-ZOOM. מדריך זה גם מכיל הסברים שעוזרים לוודא שמפגש ב-ZOOM אכן מוקלט.
סטודנטים/יות לא יכולים לבצע את ההקלטה ב-ZOOM ,
אלא אם אפשרתם/ן זאת בצורה יזומה דרך חלונית משתתפים
(לסטודנטים/יות יש אפשרות לבקש מכם להקליט).
כיצד לוודא שהמפגש ב-ZOOM מוקלט בזמן מפגש?
כיצד להקליט מפגש למחשב האישי במקום לענן?
כיצד להוריד הקלטה מאתר ה-ZOOM למחשב האישי?
כיצד להגדיר שמפגש ב-ZOOM ספציפי יוקלט באופן אוטומטי?
1. הכנסו לאתר הקורס ב-Moodle

2. באתר הקורס ב- Moodle היכנסו למשאב ה- ZOOM (לחיצה על קישור המפגש).
לחצו כאן למדריך המסביר כיצד ליצור רכיב ZOOM באתר ה-Moodle.


3. בחלון שנפתח לחצו על הכפתור הכחול "Schedule a New Meeting"

4. בעמוד שנפתח, גללו עד לסוף העמוד.


5. וודאו שקיים ליד הסעיף "Automatically record meeting" כדי שהמפגש יוקלט באופן אוטומטי. במקרה בו לא מופיע ,יש ללחוץ על תיבת הסימון הצמודה לסעיף "Automatically record meeting".



6. לחצו על הכפתור Save כדי לשמור את ההגדרות.

כיצד לוודא שהמפגש ב-ZOOM מוקלט בזמן מפגש?

1. הכנסו למפגש ב-ZOOM
2. קיימות 3 דרכים לוודא שהמפגש מוקלט:
א. מהצד השמאלי העליון, צריכה להופיע צלמית ההקלטה , אם היא לא מופיעה אז המפגש לא מוקלט.


ב. בסרגל הכלים התחתון ניתן לראות את הכפתורים


ג. אם מופיע הכפתור במקום הכפתור אז המפגש איננו מוקלט.




3. אם הכפתורים או הצלמית שהוזכרו בסעיף 2 אינם מופיעים, ניתן ללחוץ על הכפתור
4. יש לבחור את האופציה של הקלטת ההרצאה לענן של ZOOM על ידי לחיצה על הכפתור "Record to the Cloud". הערה: במקרה בו שלב זה לא מופיע, יש לעבור ישירות לסעיף 5.

5. כפתור ההקלטה ישתנה לכפתור וגם נוסף בחלק העליון מצד שמאל, צלמית ההקלטה


כיצד להקליט מפגש למחשב האישי במקום לענן?
כדי להקליט למחשב במקום לענן ה-ZOOM, יש לוודא תחילה שההגדרה של הקלטה למחשב אפשרית. לאחר מכן ניתן להקליט במהלך מפגש ב-ZOOM את ההקלטה למחשב.
כמו כן, קיימות מספר מגבלות בהקלטה למחשב האישי במקום לענן:
א. בהקלטה למחשב האישי, לא יופיעו שמות המשתתפים
ב. אין אפשרות להקליט בנפרד אודיו, מסך משותף ואת חלונית הווידאו של הדובר/ת
ג. לא ניתן להקליט באופן "מקומי" למכשיר הסלולר או הטאבלט
2. לחצו על הכפתור "Sign In" או "My Account", כדי להתחבר עם החשבון האישי האוניברסיטאי


3. לחצו על הכפתור Settings

4. לחצו על הכפתור Recording


5. להפיכת "Local recording" לזמין, לחצו על הכפתור והוא ישנה את צבעו לכחול



6. הכנסו למפגש ב-ZOOM
7. לחצו על הכפתור "Record"

8. יש לבחור את האופציה של הקלטת ההרצאה למחשב האישי על ידי לחיצה על הכפתור "Record on this Computer".


9. בתום הפגישה, ZOOM ישמור את ההקלטה על המחשב באמצעות פעולת המרה מקובץ ZOOM לקובץ ווידיאו.

10. בתום פעולת ההמרה, ניתן לגשת לתיקייה של ZOOM בה יפיעו תיקיות ההקלטה לפי תאריכים.

11. לחצו על התיקייה שהשם שלה הוא המועד בו התקיים המפגש הרלוונטי ב-ZOOM.
12. בתוך התיקייה יופיעו מספר קבצים שיקראו Zoom_1.mp4, Zoom_0.mp4 ועוד. לחצו עליהם ואז ההקלטה תופעל בנגן המתוקן על המחשב האישי.

כיצד להוריד הקלטה מאתר ה-ZOOM למחשב האישי?
מפגשי ZOOM שנשמרו בענן, יגובו גם במערכת Panopto.
לאחר עד שבועיים ממועד המפגש, ההקלטות יימחקו מהענן של ZOOM ולכן לא יהיו יותר זמינות.
כדי שלסטודנטים תהיה גישה להקלטות, יש לקשר את ההקלטות ממערכת Panopto לאתר הקורס. לחצו כאן להנחיות.
1. הכנסו לאתר של ZOOM.
2. לחצו על הכפתור "Sign In" או "My Account", כדי להתחבר עם החשבון האישי האוניברסיטאי



3. לחצו על הכפתור "Recordings"

4. בעמוד זה מופיעה רשימת כל ההקלטות שנשמרו בענן (עד שבועיים מרגע הקלטתן)
5. לחצו על כותרת ההרצאה הרצויה (למשל "My Meeting"). ניתן לדעת מאיזה תאריך ההקלטה לפי העמודה "Start Time".

אם ההקלטה עדין בתהליך המרה לקובץ - יופיע חיווי Processing Recording
6. להורדת ההקלטה למחשב האישי, לחצו על הכפתור "Download"
