
הנחיות ליצירת בוחן (שאלות סגורות ופתוחות)
רכיב "בוחן" (Quiz) מאפשר יצירת פעילות בה המענה עליו מבוצע
ב-Moodle ובו שאלות מסוגים שונים כגון שאלות אמריקאיות, התאמה, נכון/לא נכון, שאלות פתוחות ועוד.
שאלות סגורות (כגון שאלות אמריקאיות, התאמה וכד') נבדקות באופן אוטומטי.
• הציונים ברכיב הבוחן נרשמים בגיליון הציונים באתר הקורס.
• ניתן להגדיר בבוחן מספר הגדרות כגון: מועדי הגשה, ערבוב שאלות בבוחן, ערבוב תשובות בבוחן, מועדי הצגת הציון ועוד.
• בחנים יכולים לשמש לבחינות, תרגול עצמי, הערכה עצמית וכד'.
יצירת השאלות במאגר השאלות
1. באתר הקורס יש להיכנס למאגר שאלות, באמצעות לחיצה בתפריט בצד ימין על "מאגר שאלות".

2. בחלון שנפתח, יש לבחור "יצירת שאלה חדשה..."

3. לחצו על סוג השאלה אותה תהיו מעוניינים להוסיף (מידע מפורט על סוגי השאלות מוצג בצד ימין בעת סימון שאלה) ולחצו על "הוספה".

אופציונלי
ניתן לחלק את השאלות לפי קטגוריות שונות (לדוגמה לפי נושאים/דרגות קושי/מועד וכד'). ליצירת קטגורית שאלות חדשה:

1. עברו ללשונית "קטגוריות".
2. בחלק התחתון של המסך תחת כותרת "הוספת קטגוריה": בשדה "שם" רשמו כותרת לקטגוריה
3. לסיום יש ללחוץ "הוספת קטגוריה"

4. כדי להוסיף שאלות ישירות לקטגוריה שנוצרה, יש לחזור ללשונית "שאלות" ולבחור ב"בחירת קטגוריה" את הקטגוריה אותה הוספתם.

5. להעברת שאלות שכבר נוצרו מקטגוריה לקטגוריה, לחצו על ריבוע הסימון על יד השאלה הרצויה (ניתן לבחור כמה שאלות בבת אחת), בחרו בתיבת הגלילה את הקטגוריה הרלוונטית ולחצו על "העברה ל>>".

ניתן להשתמש בשאלות במאגר במספר בלתי מוגבל של בחנים. עדכון של שאלה במאגר השאלות, ישנה את השאלות בכל הבחנים בהם מופיעות. על כן, רצוי ליצור קטגוריה לכל בוחן בנפרד.
יצירת רכיב הבוחן
1. באתר הקורס יש להפעיל מצב עריכה.

2. בחרו את הנושא תחתיו תרצו להוסיף את רכיב הבוחן ולחצו על "+הוספת משאב או פעילות".

3.בחלון שנפתח, סמנו את האפשרות "בוחן" ולחצו על הכפתור "הוספה".

4. בחלון שנפתח, יש לכתוב את כותרת הבוחן בשדה "שם" (לדוגמה: " מבחן מועד ב")

5. ניתן לכתוב מספר מילות פתיחה ב"הנחייה לבוחן".
ניתן לסמן V בתיבת הסימון "הצגת ההנחיה בעמוד הראשי של הקורס" אשר מציגה את ההנחיות באתר הקורס, עוד לפני הכניסה לבוחן.

סעיף תזמון: הגדרת מועדי הבוחן
1. קבעו את המועד בו הסטודנטים יוכלו להתחיל לענות על הבוחן בסעיף "תחילת הבוחן" על ידי סימון V באינדיקציה "פעיל" ולבחור את תאריך ושעת תחילת הבוחן.

2. יש להגדיר את התאריך ושעת תחילת הבוחן.

יום
חודש
שנה
שעות
דקות
3. בסעיף "סיום הבוחן" יש לסמן V באינדיקציה "פעיל" כדי לבחור את תאריך ושעת סיום הבוחן.

4. בסעיף "הגבלת זמן" ניתן לקבוע את משך הבחינה מרגע שהסטודנט/ית החלו. ניתן לסמן V באינדיקציה "פעיל" ולכתוב את מספר הדקות/שבועות/ימים/שעות/שניות.


לדוגמה:
אם הוגדרה שעת התחלה ב"תחילת הבוחן" 14:00, סיום הבוחן" ב -15:00 ו"הגבלת זמן" של 15 דקות: הסטודנט יוכל להתחיל את הבוחן בטווח הזמן שהוגדר (14:00-15:00), אך מרגע שהחל לענות על הבוחן, תהיה לו רבע שעה להשלימו עד שייסגר.
לפי דוגמה זו, אם הסטודנט החל את הבוחן בשעה 14:55 ,יהיו לו 5 דק' להשלים את הבוחן. מה שמגיע קודם (סיום הבוחן או הגבלת הזמן).
סעיף ציונים
ניתן להגדיר אם השאלות יופיעו כולן בעמוד אחד או להגדיר כמה שאלות יופיעו בכל עמוד.

סעיף "סידור השאלות בבוחן"
1. ניתן להגדיר ב"עמוד חדש" אם השאלות יופיעו כולן בעמוד אחד או להגדיר כמה שאלות יופיעו בכל עמוד.

כשהמבחן כולל הרבה שאלות, מומלץ לחלק למספר שאלות בעמוד.
אם מדובר בשאלות מצומצמות (15-10 שאלות) מומלץ להציג "כל שאלה" בעמוד נפרד.
2. על מנת להגדיר האם הסטודנטים יוכלו לעבור באופן חופשי בין השאלות במהלך המבחן (גם אם ענו על שאלה והמשיכו הלאה, יוכלו לחזור אחורה בכל עת עד לסגירת המבחן) יש ללחוץ על "הגדרות נוספות" ולבחור שיטת ניווט "חופשי".

3. אם ברצונכם שהסטודנטים לא יוכלו לעבור באופן חופשי בין השאלות, יש לבחור שיטת ניווט "קבוע, לפי סדר העמודים והשאלות"
סעיף "התנהגות השאלה"
1. על מנת לערבב את מסיחי השאלות, ניתן להגדיר את סעיף "ערבוב תשובות בשאלה" כ-"כן".
אם תגדירו בשאלה מסוימת כי מסיחיה לא יתערבבו, רק באותה השאלה המסיחים ישארו כסדרם.
2. אם תגדירו בסעיף הנל "לא", אף אחד מהמסיחים לא יתערבב, גם אם הוגדר בשאלה מסוימת כי מסיחיה כן יתערבבו.

סעיף "אפשרויות לתצוגת משוב"
1. ניתן להגדיר מה הסטודנטים יראו ומתי . במבחן רצוי לא לאפשר משוב אוטומטי כלל.
שימו לב, בפינה הימנית, סעיף "תצוגת מענה התלמיד" בהלך ניסיון המענה – מסומן באופן קבוע.

לאחר סגירת הבוחן
רק לאחר מועד סגירת הבוחן, יוכל הסטודנט לראות את המשוב ללא הגבלה.
לדוגמה:
אם המבחן נסגר בשעה 15:00, הסטודנט יוכל לראות את המשוב החל משעה 15:00 וללא הגבלת זמן כל עוד לא שונו ההגדרות.
מאוחר יותר, כאשר הבוחן עדיין פתוח
המשוב יופיע לסטודנטים מרגע ההגשה ועד לסגירת המבחן באופן רשמי.
לדוגמה:
אם הסטודנט הגיש ב-14:55 והמבחן נסגר ב-15:00, הסטודנט יכול לצאת ולהיכנס לצפיה במשוב עד השעה 15:00..
מיד לאחר הגשת ניסיון המענה
המשוב יופיע לסטודנט מיד לאחר ההגשה (לאחר לחיצה על סיום ניסיון מענה ועד שיוצא מהבוחן).
בתהליך ניסיון המענה
הסטודנט יוכל לראות את מה שסומן, כבר במהלך המענה על המבחן ("בזמן אמת"). פעיל רק כשבשדה "מנגנון המשוב בשאלות" מוגדר "אינטראקטיבי".
יוצגו נוסחי השאלות, המסיחים והבחירה שביצע הסטודנט (יוצג לסטודנט טופס הבחינה).
האם התשובה אותה סימן הסטודנט, נכונה או לא.
הציון המספרי עבור כל שאלה וסה"כ ציון הבחינה.



אם הוגדר משוב למסיחי התשובות, הסטודנט יראה את המשוב עבור המסיח שבחר (מוגדר בשלב הגדרת השאלה).

אם הוגדר משוב כללי לשאלה, יוצג אותו נוסח לכולם (מוגדר במעמד הגדרת השאלה).

חיווי לסטודנט מה היא התשובה הנכונה (גם אם בחר תשובה אחרת).

ניתן בתום ניסיון המענה ובהתאם לציון הכללי של הסטודנט. מוגדר במעמד הגדרות הבוחן כולו.

2. לשמירה לחצו על "שמירת שינויים והצגתם"

הוספת השאלות לבוחן
בעמוד זה ניתן לבצע את הפעולות הבאות:
א. לבחור האם לבצע "ערבוב שאלות" (כל סטודנט יקבל את השאלות בסדר אחר)
ב. לקבוע את הציון המרבי עבור מענה על הבוחן – מומלץ להשאיר ציון 100
להוספת השאלות לבוחן
1. אם אתם לא נמצאים ברכיב הבוחן שיצרתם, לחצו עליו.
2. בתפריט הניהול, לחצו על "עריכת השאלות בבוחן".
אם התפריט לא פתוח, לחצו עם הכפתור בסרגל הכלים העליון מימין.

3. לחצו על "הוספה" ואז בחרו "ממאגר השאלות".

4. בחלון שנפתח, יש לוודא כי הקטגוריה המוצגת , היא הקטגוריה הרלוונטית בסעיף "בחירת קטגוריה"
אם לא, יש ללחוץ על תיבת הגלילה ולבחור את הקטגוריה הנכונה.

5. סמנו ב-V את השאלות אותן תהיו מעוניינים לשייך לבוחן אותו יצרתם, לסיום לחצו על "הוספת השאלות הנבחרות לבוחן".

ניתן לסמן את כל השאלות המצויות במאגר השאלות בבת אחת על ידי סימון V בתיבת הסימון מעל כל השאלות.
הוספת "שאלה אקראית מקטגוריה"
מאפשר לבחור מאגר ממנו כל סטודנט יקבל שאלות אקראיות (לדוגמה: אם יצרנו מאגר של 50 שאלות, והוספנו לבוחן 5 שאלות אקראיות מהמאגר, כל סטודנט יקבל 5 שאלות ממאגר השאלות באופן אקראי)
1. לחצו על "הוספה" ובחרו "שאלה אקראית מקטגוריה".

2. בחרו במאגר הרצוי בסעיף "קטגוריה".
3. סמנו כמה שאלות מתוך המאגר יוצגו לכל סטודנט.

4. לשמירה לחצו "הוספת שאלה אקראית".
5. כעת שאלה שמסומנת ב"קוביה" , הינה שאלה אקראית ולה ניתן להגדיר את הניקוד ולמקם אותה בין יתר השאלות.


עריכת עמוד הבוחן
חלוקת עמודי המבחן
הוספת עמוד או הסרת עמוד בעמודי המבחן, כפי שמוצגים לסטודנטים, באמצעות החצים המצויים על יד השאלות.
1. לחיצה על כפתור החצים המופנים גב אל גב, יוצרים עמוד חדש המפריד בין השאלות.
2. לחיצה על כפתור החצים המופנים זה כלפי זה, מסירה את העמוד ויוצרת עמוד אחד ובו שתי השאלות (או יותר).

הוספת עמוד
הסרת עמוד
חלוקת השאלות לכותרות
באמצעות כותרות, אפשר לחלק את המבחן לחלקים, לתת להם שם וליצור אזורי "ערבוב" נפרדים.
1. לחצו על "הוספה" ובחרו "כותרת חדשה לחלק זה".

2. לחיצה על אייקון העיפרון, הקלדת הכותרת הרצויה ושמירה על ידי לחיצה על Enter.

3. לאחר החלוקה, סימון V בתיבת הסימון של "ערבוב שאלות" משמאל, תערבב את סדר השאלות המצויות רק באותה קטגוריה של הכותרת שהוגדרה.

שמות הכותרות והחלוקה של השאלות, יופיעו לסטודנטים במבחן. במידה ולא תהיו מעוניינים בכתיבת כותרת, ניתן ללחוץ על לחצן ה"רווח" במקלדת ולשמירה ללחוץ על Enter. כך, תיבת הכותרת תהיה ריקה וסדר השאלות במבחן יופיע ברצף.
סדר השאלות
ניתן לשנות את מיקום השאלה ע"י לחיצה ארוכה על "שבשבת החצים" וגרירה למקום המתאים.

ניקוד השאלות
עדכון ניקוד לשאלה מבוצע על ידי לחיצה על סימן העיפרון, הקלדת הניקוד לאותה שאלה ולחיצה על Enter לשמירה.

הגבלת ניסיונות המענה ברכיב בוחן
ניתן להגביל נסיון מענה אחד עבור הסטודנטים ברכיב בוחן.
כיצד להגביל ניסיון מענה אחד ברכיב בוחן?
1. הכנסו לאתר הקורס.

2. לחצו על רכיב "בוחן"

3. במקרה בו התפריט בצד ימין לא מופיע, יש ללחוץ על הכפתור האפור בפינה הימנית של המסך

4. לחצו על הכפתור "הגדרות" הנמצא בתפריט הימני.

5. לחצו על הכפתור "ציונים".


6. הגדירו תחת "מספר נסיונות מותרים" את המספר הרלוונטי (1)
